: 25 nov 2009, 15:45
Jeg har fulgt debatten med interesse.
Ikke fordi det berører mig skide meget, da jeg ikke rigtigt dyrker det hersens ligeuds-helvede.
Men jeg vil alligevel udtrykke min støtte til initiativet med at få "ryddet op", og få lavet nogle regler som rent faktisk giver mening, og ikke bare handler om at man kan komme med en gittermast med en turbinemotor på, monteret mellem to forhåndenværende nummerplader (for nu at bruge et rigtigt godt billede som HenrikGM har yndet).
I diskuterer en del detaljer - og jeg har svært ved at vurdere for og imod i mange af tilfældene, da det ikke lige ligger inden for mine begreber.
Men jeg vil alligevel drage en parallel til min egen sport.
Vi står i disse tider der hvor man ikke længere kan bygge en Gruppe H-bil til rally mere (de eksisterende kan køre videre, men ender i klasse med lidt vildere biler).
Dybest set er historen den at der er en opsplitning på vej mellem "mild gruppe H", og "vild gruppe H" (henholdsvist Grp. E og Grp. DK).
Jeg selv bliver lidt fanget, da min bil ikke er "vild" nok til at det konkurrencemæssigt giver mening at skulle havne sammen med Grp. DK-bilerne. Ej heller kommer den til at kunne udnytte Grp. DK lige foreløbig (primært et spørgsmål om økonomi - og tildels tid).
Skal den i Grp. E, så skal jeg pille et par ting af.
Det irriterede mig grundigt i starten, da jeg står til at kunne gå direkte i Grp DK som den står, og få nogle tørre tæsk fordi jeg slet ikke udnytter reglementet, eller jeg kan modificere en anelse og komme godt ud i hjørnerne på Grp E.
Ja, det er træls at jeg skal bruge tid og en anelse penge på det - men det er kun ved første øjekast. Jeg ser - akkurat som jeg forstår at det er hensigten med street-klassen - det kun som en fordel at der er et reglement som sætter nogle effektive økonomiske grænser for udfoldelserne.
Så slipper man for at måtte æde at man ikke kan konkurrere hvis man ikke har en masse gyser at smide efter det.
Det synes jeg er fedt...
Jer der er skeptiske - prøv at tænke over det... er det ikke cool at der i hvert fald EN eller anden opdeling?
Jeg synes det virker som et syvmileskridt på vejen for streetracesporten - godt arbejde!
Ikke fordi det berører mig skide meget, da jeg ikke rigtigt dyrker det hersens ligeuds-helvede.
Men jeg vil alligevel udtrykke min støtte til initiativet med at få "ryddet op", og få lavet nogle regler som rent faktisk giver mening, og ikke bare handler om at man kan komme med en gittermast med en turbinemotor på, monteret mellem to forhåndenværende nummerplader (for nu at bruge et rigtigt godt billede som HenrikGM har yndet).
I diskuterer en del detaljer - og jeg har svært ved at vurdere for og imod i mange af tilfældene, da det ikke lige ligger inden for mine begreber.
Men jeg vil alligevel drage en parallel til min egen sport.
Vi står i disse tider der hvor man ikke længere kan bygge en Gruppe H-bil til rally mere (de eksisterende kan køre videre, men ender i klasse med lidt vildere biler).
Dybest set er historen den at der er en opsplitning på vej mellem "mild gruppe H", og "vild gruppe H" (henholdsvist Grp. E og Grp. DK).
Jeg selv bliver lidt fanget, da min bil ikke er "vild" nok til at det konkurrencemæssigt giver mening at skulle havne sammen med Grp. DK-bilerne. Ej heller kommer den til at kunne udnytte Grp. DK lige foreløbig (primært et spørgsmål om økonomi - og tildels tid).
Skal den i Grp. E, så skal jeg pille et par ting af.
Det irriterede mig grundigt i starten, da jeg står til at kunne gå direkte i Grp DK som den står, og få nogle tørre tæsk fordi jeg slet ikke udnytter reglementet, eller jeg kan modificere en anelse og komme godt ud i hjørnerne på Grp E.
Ja, det er træls at jeg skal bruge tid og en anelse penge på det - men det er kun ved første øjekast. Jeg ser - akkurat som jeg forstår at det er hensigten med street-klassen - det kun som en fordel at der er et reglement som sætter nogle effektive økonomiske grænser for udfoldelserne.
Så slipper man for at måtte æde at man ikke kan konkurrere hvis man ikke har en masse gyser at smide efter det.
Det synes jeg er fedt...
Jer der er skeptiske - prøv at tænke over det... er det ikke cool at der i hvert fald EN eller anden opdeling?
Jeg synes det virker som et syvmileskridt på vejen for streetracesporten - godt arbejde!