Wildert, Du går ud fra at jeg ikke har prøvet dette, men dermed tager du fejl. Jeg har prøvet at involvere mig igennem bestyrelses arbejde osv. men når man kun møder modvilige fra den organisation der egentlig brude være på din side tjaa så hjælper det jo ikke rigtigt vel???Wildert skrev:Skal vi ikke blive enige om at DASU er en ret lille organisation når vi taler om hvem der rent faktisk er i SELVE DASU?sune skrev:Ja DASU er den store stygge ulv her som du skriver. Det er jo netop DASU's opgave at tage denne diskution med de rette myndigheder, men nej det har de ikke gjordt, hvis de gik in for dette havde vi for længe siden haft en fast bane here i DK. se bare på de andre motorsportsgrene.
Du nævner selv rally, forskelsbehandlingen skriger til himlen... prøv bare at afhold et lille bitte streetrace arrangment på lukket bane og du vil løbe ind i et hav af regler som fordyrer dette ganske betydeligt selvom du kun har biler der ikke kan kører under 10 sek.
Men prøv derimod at samligne med rally, der er det helt ok at ræse rundt på snoede landeveje, med tilskurer der often står _meget_ tæt på bilerne, og hvor er lægeambulancen .... osv osv osv.
Ja jeg er medlem af en DASUklub, men nej jeg synes ikke de gør sig fortjent til en øre af de penge jeg er tvunget til at betale dem, eller min stam klub skal betale dem. Da jeg ikke har set et eneste positivt tiltag fra dem hvad angår dragracing.
Skal vi dernæst ikke blive enige om at hovedparten af DASU som helhed, udgøres af medlemmerne = klubberne.
Det er rent demokrati, og DASU's aktiviteter udgøres således alene af hvad medlemmerne gider at løfte fingre for at udføre.
Jeg er personligt ikke specielt interesseret i hverken o-løb, karting, til dels banerace og heller ikke streetrace, og gør derfor ikke rigtigt noget særligt for at der skal ske noget på de fronter.
Rally er min ting, og jeg er af og til med som frivillig på disse løb, giver mine besyv med til begyndere i sporten om hvordan og hvorledes, etc. - jeg gør hvad jeg kan for at fremme "min" sport.
Hvis du mener at streetrace er "din" sport, og at DASU ikke gør nok for det - så er det sgu' nok fordi der ikke er nok der er interesserede ude i klubberne....
Så må du selv op på hesten og i gang, sammen med dine ligesindede.... det er sådan rally, o-løb, karting og alle de andre discipliner organiseret under DASU, er kommet til at have nemmere vilkår...
Med andre ord: du er SELV DASU når du er medlem - så hvis du mener der skal ske noget indenfor et vist område, så må der samles nok folk der deler din interesse, og så skal det ganske givet blive til noget.
At sidde på sin flade og kræve ind, og oven i købet være negativ, giver næppe meget resultat...
Jeg har f.eks. overordentligt meget respekt for de kræfter i Køge og Omegns Automobilsportsklub som kæmper med næb og kløer for at lave streetraces. De er da om nogen beviset på at DASU er friske på det, hvis man ellers gider gøre noget.
Så meget desto mere ærgeligt at folk ikke kan snøvle sig sammen til at komme til løbene...
EnigPalle, der ikke har noget imod Dasu(men bestemt heller ikke er enig i alt de fortager sig).
Og til en _vis_ grad synes jeg faktisk at det er helt ok at kræve noget ... havd betaler jeg ellers for??? Den der værdiløse forsikring de har hvis jeg kører galt ... ellers tak, min egen er meget bedre og billigere!
men fred nu værer med det, jeg ser ikke DASU ændre sig eller sin holding, så det er desværre bare en klods om bennet vi må leve med. Det er da dejligt at Du er tilfreds med DASU i din rally sport lækkert, men det betyder altså ikke at DASU fungere for alt motorsport.
hvad angår "min" sport som du skriver så nej jeg kører dragrace, da min bil ikke kan eller skal synes, men jeg ved lidt om hvordan tingene fungere da jeg har set systemet indefra.