Side 11 af 12
: 31 jan 2006, 21:54
af Morten VJ
Voltmetret har en fejlvisning 0,15 volt til den høje side.
Kontrolleret imod den vi har på værkstedet, der er blevet verificeret for et år siden af DTI.
Men den bærbare døde self idag, og da den skal til syn i morgen, så kan det jo vente lidt.
MVH
Morten
: 03 feb 2006, 21:24
af Gæst
Hej Morten!
Angående dit tændingsmap på på den gamle motor, så smed du den her tabel i en anden tråd:
Undrer mig over din tænding på helt op til 56 grader når du er under 100kpa. Den meget lidt justerbare tænding, standard på min c900 Turbo 8v skal i følge producenten stå på 20 grader ved 2000 rpm.
Her er et map over original-avancering og retardering på en bil som min:
Det bør vel ikke være muligt at hive en tændings-tabel som din, over på min bil direkte, det er jeg klar over, men er det generelt, at man virkeligt uden problemer kan køre med en så meget større avancering? Hvordan står en volvo originalt, som sammenligning?
Ja, jeg ved godt der er centrifugal-vægte i min fordeler, men de er ved at blive låst (ekstra fordeler er skilt ad), ligesom hver motor er forskellig, men et eller andet sted må nogle af principperne vel kunne overføres...?
Hvis du ikke mener spørgsmålet hører til i din tråd, så sig lige til, så jeg kan poste den i et andet forum, inden du sletter den, ok?
Mvh,
Daniel.
: 04 feb 2006, 07:11
af Morten VJ
Her er original mappet for en B21 ET motor.
Hvilket passer til kompforholdet
Dette passer til knastakslen
[
Dertil skal så lægges en større boring, og så ender jeg med mere avancering.
Generelt kan man sige at fabrikken har lavet en fordeler der skal passe til alle de motorer de laver.
Og da der er nogle tolerancer må de nødvendigvis have en konservativ tændings forstilling.
Og motoren skal kunne køre i nord Sverige en kold vinterdag, og midt nede i Sahara.
Det vi i realiteten gør er at optimere tændingen til motoren, og kan derfor gå tættere på grænserne
MVH
Morten
: 04 feb 2006, 11:57
af Saab-Daniel
Hmm, øv, kan ikke se billederne...
Daniel.
: 25 feb 2006, 15:23
af Morten VJ
Jeg tror normalt ikke på nisser.
Men der er flyttet en ind i Volvoen.
Onsdag aften da jeg skulde hjem. Lavede jeg en længere acc i 5 gear fra ca 90 op til 130 kmt. den huggede 2 gange hvorefter der intet signal var fra Hall giveren. Ind i nødsporet med blinkende lygter. og gæt selv starter upåglakeligt.
På med den bærbare, prøver igen men dennegang kan jeg dog logge tilstanden. og resultatet ikke en forkert fis har den slået resten af ugen.
I de tilfælde her savner jeg en black boks der kontinuert logger de sidste 4 min kørsel, og den skal være knap aktiveret, således at efter knappen er trykket ind, gemmer den de 2 forudgående min, og de to efterfølgende.
Og det skal kun kunne slettes med en pc.
MVH
Morten
: 25 feb 2006, 17:50
af HenrikGM
Morten VJ skrev:Jeg tror normalt ikke på nisser.
Men der er flyttet en ind i Volvoen.
Onsdag aften da jeg skulde hjem. Lavede jeg en længere acc i 5 gear fra ca 90 op til 130 kmt. den huggede 2 gange hvorefter der intet signal var fra Hall giveren. Ind i nødsporet med blinkende lygter. og gæt selv starter upåglakeligt.
På med den bærbare, prøver igen men dennegang kan jeg dog logge tilstanden. og resultatet ikke en forkert fis har den slået resten af ugen.
I de tilfælde her savner jeg en black boks der kontinuert logger de sidste 4 min kørsel, og den skal være knap aktiveret, således at efter knappen er trykket ind, gemmer den de 2 forudgående min, og de to efterfølgende.
Og det skal kun kunne slettes med en pc.
MVH
Morten
Kører du stadigt med din hjemmelavede hallsensor?
: 25 feb 2006, 17:51
af Morten VJ
Ja, men jeg har svært ved at se at selve sensoren skulde give problemet.
Det er nok nærmere tilslutningerene til denne, 2 år og mange km er lang tid. For noget hjemmebygget.
Men jeg kan ikke se nogen udfald efterfølgende, hvor jeg har logget.
Det er vel frem med a jagtgevær, og jage nissen, inden jeg bliver sindsyg.
MVH
Morten
: 04 mar 2006, 16:26
af Morten VJ
Nok den dårligste ide jeg har haft længe, at placere tomgangs motoren under gasspjældet.
Warning den samler vand, og irre, fryser til.
Jeg er en tumpe, og når det bliver lidt varmer så bygger jeg om.
MVH
Morten
: 28 apr 2006, 20:30
af Morten VJ
Morten VJ skrev:Ja, men jeg har svært ved at se at selve sensoren skulde give problemet.
Det er nok nærmere tilslutningerene til denne, 2 år og mange km er lang tid. For noget hjemmebygget.
Men jeg kan ikke se nogen udfald efterfølgende, hvor jeg har logget.
Det er vel frem med a jagtgevær, og jage nissen, inden jeg bliver sindsyg.
MVH
Morten
Det var satme

den sensor der var problemet.
Så bilen står stille igen for 3 gang inden for 6 måneder
Ikke grundet MS.
men først grundet en død motor, og så en kugle til koblingsarmen, og nu en død Hall sensor.
Jeg laver en ny i morgen, og så siger den forhåbentlig brum brum.
Næste projekt hedder COP og et 36-1 hjul, med en knastfølet.
Heg har grimme tanker med knasten til den mekaniske benzinpumpe.
MVH
Morten
: 29 apr 2006, 12:27
af Morten VJ
Det er så brum brum.
en ledning var knækket inde i isoleringen til Hallgiveren.
Så det var relativt nemt at lave.
Men det tog kun små 3 måneder at finde fejlen.
Da den var periodisk og kun ved belastning, og i et meget bredt omdrejnings område.
Jeg hader periodiske fejl.
MVH
Morten