Side 2 af 5
: 19 sep 2004, 00:01
af mh
den tilsætning der bliver puttet i Vpower, nitro3000, Dynamic og hvad det hedder alt sammen.... er kun for at tage aflejringer af sod og skidt.... og den blanding af tilsætningsstoffer som bliver buttet i alt sammen bliver nemmerligt lavet på perotek ved dalby/haslev i den samme gryde..... men det skal siges at jeg tror der er forskel på hvad de forskellige benzinselskaber putter denne blanding i.... for hvis jeg tanker Vpower så snakker min motor slet ikke den er helt stille så det kunne tyde på at nogle benzin selskaber de putter det i 98 hvor andre putter det i 95....... (og ja den stakkel at de ikke kan finde ud af at en eksplotion er ukontroleret og en forbrænding er kontroleret også selv om det foregår i en motor)(forbrænding under kontrollerede forhold i en motor ligger på 20-40m/sek hvor en eksplotion ligger på 250-300m/sek som giver tændingsbanken)
: 19 sep 2004, 00:15
af Transitfar
tinasmartin skrev:den tilsætning der bliver puttet i Vpower, nitro3000, Dynamic og hvad det hedder alt sammen.... er kun for at tage aflejringer af sod og skidt....
Jeg tror nu, at der er lidt mere i det...
De få, som kan mærke forskel, kan mærke forskellen lige med det samme, så derfor er det ikke et spørgsmål om at rense for sod og aflejringer, men efter min mening udelukkende et forbrændingsteknisk spørgsmål.
: 19 sep 2004, 00:18
af mh
Transitfar skrev:Jeg tror nu, at der er lidt mere i det...
De få, som kan mærke forskel, kan mærke forskellen lige med det samme, så derfor er det ikke et spørgsmål om at rense for sod og aflejringer, men efter min mening udelukkende et forbrændingsteknisk spørgsmål.
også derfor jeg tror der er forskel i hvad de mixer denne blanding i ( 95/98 ) når de får den ud til benzin selskaberne.......
: 19 sep 2004, 00:24
af Transitfar
Det forstår jeg ikke lige, forklar lidt nærmere...??
: 19 sep 2004, 01:18
af mh
der er jo stor forskel på om de blander dette rense middel i 95 oktan eller i 98 oktan og det vil jo give en del anderledes motorgang efterfølgende når man ikke ved om det er 95 eller 98 der køres på..... (perotek laver kun tilsætnings stoffet så om benzin selskaberne kommer det i det ene eller det andet er jo op til dem)
: 19 sep 2004, 01:46
af Transitfar
Vi har vist snakket forbi hinanden...
Jeg taler om, at folk kan mærke forskel på 95 "billig brugsen-benz" i forhold til "guld-pistol V-power Nitro" og hvad det ellers hedder, men stadigvæk i 95 Oktan.....

.
Jeg har flere tilbagemeldinger om, at folk både mærker bedre motorgang, samt at de kører længere pr liter på 95 "guld-benzin" end på den almindelige 95 benzin.
Men de fleste siger dog, at de ikke kan mærke forskel, samt at de forøvrigt ikke fører benzinregnskab...

.
: 19 sep 2004, 03:57
af lqs
tror V-POWER benzinen har samme oktan tal her i DK. som i TYSKLAND =100!! det LASSE skriver om hurtigere spoll op tid og hurtig forbrænding modsiger i mine øjne hinanden! MVH. søren
: 19 sep 2004, 13:59
af JAKE
lqs skrev:tror V-POWER benzinen har samme oktan tal her i DK. som i TYSKLAND =100!! det LASSE skriver om hurtigere spoll op tid og hurtig forbrænding modsiger i mine øjne hinanden! MVH. søren
Nå men så må du jo lige forklare hvorfor de to ting nødvendigvis modsiger hinanden...?
Så skulle den danske v-power 95 være en 100 oktan?
: 19 sep 2004, 14:09
af mh
Transitfar skrev:Vi har vist snakket forbi hinanden...
Jeg taler om, at folk kan mærke forskel på 95 "billig brugsen-benz" i forhold til "guld-pistol V-power Nitro" og hvad det ellers hedder, men stadigvæk i 95 Oktan.....

.
Jeg har flere tilbagemeldinger om, at folk både mærker bedre motorgang, samt at de kører længere pr liter på 95 "guld-benzin" end på den almindelige 95 benzin.
Men de fleste siger dog, at de ikke kan mærke forskel, samt at de forøvrigt ikke fører benzinregnskab...

.
my bad

: 19 sep 2004, 14:29
af Morten VJ
JAKE skrev:lqs skrev:tror V-POWER benzinen har samme oktan tal her i DK. som i TYSKLAND =100!! det LASSE skriver om hurtigere spoll op tid og hurtig forbrænding modsiger i mine øjne hinanden! MVH. søren
Nå men så må du jo lige forklare hvorfor de to ting nødvendigvis modsiger hinanden...?
Så skulle den danske v-power 95 være en 100 oktan?
V-power = 100 oktan forklaring udbedes, da det har jeg ikke oplevet
Det burde være rimeligt simpelt. En hurtig forbrænding er overstået noget før at udstødnings ventilen åbner, end en langsom.
Dermed har motoren mere tid til at optage varmen fra forbrændingen, og dette betyder mindre volumen af udstødnings gasser til at drive turboen, og derfor burde turboen reagere langsommere.
Hvis man leder efter en hurtig forbrænding sa skal man prøve 92 oktan, istedet for 98 oktan, da 92 oktan er lettere at selvantænde (tændingsbanken)
