volvo topstykker

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Re: Til HenrikGM

#11 Indlæg af Morten VJ »

volvo300 skrev:Jeg mente bare at det havde et bedre flow end 530'er toppen, men det kan jo være at det ikke er tilfældet!
Til HenrikGM: Hvilken TPS, vandtemp-føler, Lufttemp-føler bruger du til dit Megasquirt?

Mvh.
Peter Damgaard
http://www.volvo300.dk


Du kan ganske simpelt bruge org. tempføleren fra l jetronicen, og købe en luft temp føler fra bosch, part nr. står på henriks hjemmeside under tunings projekter volvo 264.

Mht pålidelighed, er bokesen loddet ordentligt sammen, og er ledningsarbejdet i orden, skaber mS ingen problemer, har pt kørt i 8 måneder, og 6000 km uden motorstyrings problemer.
Et gammelt lednings net hvor der er en del ledninger der skal trækkes ekstra, og en del stik der skal byttes, nee jeg overvejede det samme, men besluttede mig for at lave et nyt, med nye stik for at slippe for fejl i det gamle.
Tror at det kostede 500 kr mere, men så er jeg sikker på at det virker, og i lang tid.
Ps Volvo er ikke kendt for at bruge den bedste kvalitet ledninger på deres motorer, spec ikke på 240 fra 80 erne, isoleringen smuldre.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Ledningskvaliteten:

Joo, volvo har ikke brugt de bedste ledninger. Men som regel holder de til 15-20 år, forudsat man ikke piller for meget ved dem. Til MS er det originale ledningsnet intet værd, og det gælder IMO samtlige biler: Det er mange gange nemmere konsekvent at lave et seperat ledningsnet til MS. Det andet er spild af tid og kræfter i 99% af tilfældene.

Det rigtige kabel til det sjov er silikoneisolerede multicorekabel, rated til minimum 105grader celcius. Men så er der ledninger for ihvertfald 300dkr i det net.

I praksis er det fuldt ud tilstrækkeligt at slagte et 21leder maskinkabel, feks 21*1,0mm , og ofte vil 21*0,75 være nok.(selvf med flere ledere på stelforb!!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Pille :lol:
Det er kun et spørgsmål om at sætte sig til bage i føresædet og nyde lysshovet fra div kontrollamper i instrument panelet. :shock:

Og når man så piller finder man ud af at halvdelen af ledningerne mangler ca 20 cm af isoleringen, det er simpelthen gået i opløsning :twisted:

De 500 kr var til nye stik, da ledningerne var lagervare på firmaet 8)

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar