Side 2 af 3

: 14 aug 2004, 14:41
af lqs
TILLYKKE med lærepladsen! MVH. søren PS. har du været på stranden fornylig?

: 15 aug 2004, 11:05
af myg tuning
tab i gearkasse/hjul... plejer at ligge mellem 15-25 hk....

: 15 aug 2004, 11:06
af myg tuning
tab i gearkasse/hjul... plejer at ligge mellem 15-25 hk....

: 15 aug 2004, 11:48
af lqs
jah...og JULEN plejer også at falde i december! MVH. søren

: 16 aug 2004, 11:53
af myg tuning
gor den det.... dejligt at vide... du er sku da rimelig snu...

: 17 aug 2004, 11:18
af havnerenn
Hej drenge...

Jeg tror ikke folk har kigget ordentligt på rullefeldt attesten... Og nu kan jeg ikke engang komme ind og se den igen (noget fejl på server noget). De 172hk er godt nok på motoren. På hjulene stod der så vidt jeg huster 102 kw mener jeg det var.

Jeg har engang været med til at måle en saab der mistede 45hk i transmisionen... Min egen mister mellem 28 og 35 hk afhængig af gearolie temperatur. Noget af det mindste jeg har målt er på 20hk. Det var en BMw og det samme på en gammel 1,3 golf 2. Typisk når det er tryk motorer er gearkasserne kraftigere for at de kan klare momentet. Det koster altså lidt i den anden ende.

v/h christian

: 17 aug 2004, 13:43
af myg tuning
har nu forstet set malingen og hvis man ligger marke til den km i timen der star.. 169 et eller andet, stemmer det ikke over med hk, for der er den sorte streg pa 200... og det er dit max hojde pa stregen og det er det, der taller.... sa jeg ville sige den har ca 200 hk og 255 i nm... max hk ved 5500 omdr..... er i andre ikke med mig....

: 17 aug 2004, 13:54
af myg tuning
ups det er mig der har set forkert... vi undskylder pa foringens vejne... :D

: 17 aug 2004, 15:46
af lqs
i kan ikke sætte trans. tabet til et bestemt antal heste på alle biler. det er et % vis tab. sådan ca. 18% ved 2WD. min gamle FORD taber over 50 heste! med en std 1,3 motor og samme gearkasse/bagtøj mm. ville det måske være 12 heste!!! MVH. søren

: 17 aug 2004, 19:54
af Havneren
Du ved jo godt at jeg ikke er enig Søren... Gider nu ikke diskuterer det nu igen.

Det tab du måler på transmisionen på et rullefeldt kan aldrig være anderledes med to forskellige motorer og samme transmision, dæk osv....
DOG har omdrejningerne på gearkassen og hjulene betydning for tabet. Hvis din ford tager flere omdr. nu vil den helt sikkert også vise større tab.

Ved 0 omdr har den selvfølgeligt intet tab.
Ved 5000 omdr har den et betydeligt tab.
Ved 8000 omdr har den et væsentligt højre tab!

Alt logik siger mig at hvis man oven i måler den i 5 gear vil tabet stige yderligere. Du måler din i 5. samt omdr er øget betragteligt Søren...

Ja... Nu er vi måske af lige vel igang?

(Husk lige på at det tab i får oplyst som regel (altid) er der for motoren yder mest)

v/h christian