Side 2 af 3

: 18 jul 2004, 21:24
af lqs
håber ikke det kan overraske nogen at der skal lygter i til kørsel i højre side kørsel, selv om rattet sider i venstre. ang. kitcars mm. så tror jeg prpblemet er størst på nyere med Q plader.... MVH. søren

: 18 jul 2004, 22:03
af Gæst
kan du ikke uddybe det med kitcar q plader ???

: 18 jul 2004, 23:59
af Kim H
lqs skrev:håber ikke det kan overraske nogen at der skal lygter i til kørsel i højre side kørsel, selv om rattet sider i venstre. ang. kitcars mm. så tror jeg prpblemet er størst på nyere med Q plader.... MVH. søren



Afskærmnigen af lygterne er det mindste problem, det store problem er "E" mærkningen.............

: 19 jul 2004, 00:01
af Kim H
Anonymous skrev:hvordan gør man hvis man ønsker at få tuv. godkendt sin bil som er ombygget hvilke regler skal overholdes og hvor får man dem ?



Du får dem IKKE godkendt, medmindre du stiller med et par stykker til crashtests osv....

: 19 jul 2004, 00:04
af Kim H
lqs skrev:håber ikke det kan overraske nogen at der skal lygter i til kørsel i højre side kørsel, selv om rattet sider i venstre. ang. kitcars mm. så tror jeg prpblemet er størst på nyere med Q plader.... MVH. søren


Hvad er en "Q" plade ??????

: 19 jul 2004, 00:28
af HenrikGM
Kim H skrev:
Anonymous skrev:hvordan gør man hvis man ønsker at få tuv. godkendt sin bil som er ombygget hvilke regler skal overholdes og hvor får man dem ?



Du får dem IKKE godkendt, medmindre du stiller med et par stykker til crashtests osv....



Humm.....nu ved jeg ikke hvordan det er gjort, men her i byen kører der et "badekar"...Altså en glasfiberkarrosse fra england, ala hotrod cabriolet.

Denne er bygget på et volvo fortøj, jaguar bagtøj, Ford SVO V8, og bygget i RHS 40x80 og 50x100. Altså; karrosen er stablet op på en svejst rørramme, og skidtet kører på DK plader.
Så det har kunnet lade sig gøre i nyere tid, men hvad det har koster, og hvordan det er lavet har jeg ikke nogen ide om. Det er ikke lykkedes mig at fange ejeren endnu.

: 19 jul 2004, 00:51
af Transitfar
Er det ikke bare et spørgsmål om at have et stelnummer, som er gammelt nok?????

: 19 jul 2004, 01:08
af Yugo Turbo
hvis man eks tager karossen af en gammel bobble, ja så kan du faktisk bygge ret meget, da det er bygget på en godkendt ramme.
velkommen til Kim H. og tak for en go snak i køge 1 maj.
venlig hilsen lasse

: 19 jul 2004, 01:15
af Gæst
et stel nummer som er gammel nok ????

: 19 jul 2004, 07:24
af Transitfar
Anonymous skrev:et stel nummer som er gammel nok ????

Stelnummeret er jo "bilen".
Tænk fx på John´s Hot-Rod (den fra DHB), der må man lave alt muligt.
Men hvis jeg satte fx Jaguarbagtøj på Transitten (1997), så kunne synsassistenten i princippet forlange dokumentation fra Ford for godkendelse af konstruktive ændringer.