Side 2 af 3
: 09 jul 2004, 16:06
af Mads B (dk)
Henrik <---- Det kommer an på størrelsen af dine rem hjul.... men en sc12'er kan være med op til ca 0.7-0.8 på en 1.8'er
: 09 jul 2004, 16:17
af Henrik Dirksen
det er en 2,0 alfa romeo den skal side på? men den lader vel det samme på den ene motor som den anden? Mvh Henrik Dirksen
: 09 jul 2004, 17:43
af Henrik Dirksen
Hej mads der sidder 2 små rør der er lukket med gummi hætter ved du hvad disse er til? mvh Henrik Dirksen
: 09 jul 2004, 18:05
af Mads B (dk)
Jeg brugt det ene til vakum til bremse forstærker..... det andet er lidt underlig..... der er tryk i..... men kun ca. 1/3 del af det tryk du egentlig køre med.
: 09 jul 2004, 19:34
af brunochristensen
er en sc12 ikke lidt lille til en 2.0?
: 09 jul 2004, 20:23
af Mads B (dk)
en 2.0'er er jo omkring 10-12% større end en 1.8'er..... forvent derfor et tryk som er 10-12% lavere
: 10 jul 2004, 02:03
af lqs
12"=max 210hk 14"=max 240hk! og nej den giver naturligvis ikke det samme ladetryk på en lille og en stor motor. over en bar vil nok ikke være sundt! MVH søren
: 10 jul 2004, 11:48
af Mads B (dk)
Ifølge:
http://www.powerpage.dk/regnemaskine.htm#Udregn motors luftmængde
Bruger en 2.0 motor ved 6500 og 1.1bar 14.3m3 luft
Ved 10000 omdr på en sc14 laver den 14.2 m3 luft...
(kan køre op omkring 11k omdr.)
Lqs <----- det er da en noget nærig 2.0'er som kun kan yde 240hk med 1.1 bar ?
: 10 jul 2004, 23:43
af lqs
prøv at vise mig en motor der yder mere end 240 hk uden n2o med sådan en kompressor! hvilken effektivitet (virkningsgrad) har du brugt i regnestykket???? ps. 1.1bar i ladetryk er ikke så sundt for nylon indmaden, men det kan da lade sig gøre i kortere tid. MVH. søren
: 11 jul 2004, 03:42
af Mads B (dk)
85%.... sååå deeet jo ikke ureakistisk