kan ikke starte (uno turbo)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#11 Indlæg af MC »

jeg har prøvet med 2 andre luftmængdemålere. Jeg ved de virker da jeg testede dem for ½ år siden.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#12 Indlæg af duckstar »

MC skrev:jeg har prøvet med 2 andre luftmængdemålere. Jeg ved de virker da jeg testede dem for ½ år siden.


Så må jeg melde pas..
Vh. Anders
Stefan

#13 Indlæg af Stefan »

Har du prøvet og pille alle dyse stikene af og prøve og starte så den får brændt alt benzinen ud ?
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#14 Indlæg af MC »

Nu har den jo stået hele natten, men den ville stadig ikke starte. så pillede jeg stikkene af dyserne drejede motoren i 1min, satte dem på, og der skete intet, den gav lige et enkelt lille knyst.

Er der nogen der har en indsprøjtningsboks man kan låne/købe??
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#15 Indlæg af MC »

MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#16 Indlæg af MC »

Nu mener jeg har fundet fejlen sådan generelt, for meget benzin.
Med diesel/benzin start ind i insugningen, med stikket til dyserne afmonteret kan jeg godt få den til at starte. Men hvad kan give for meget benzin?? har prøvet med anden boks og benzinregulator.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#17 Indlæg af Morten VJ »

Temperatur føleren til kølevandet.
Bør ca ligge på 2 Kohm ved 20 grader. stigende ved lave temp, og faldende ved højere temperarurer. Se specifikationerne i haynes.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Henrik Dirksen

#18 Indlæg af Henrik Dirksen »

er du sikker på at du har sat benzin slangerne rigtigt på? altså tilløb og retur? Mvh Henrik Dirksen

p.s hvis der er byttet rundt er kan den ikke regulere trykket.
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#19 Indlæg af mh »

sad lige og kiggede på denne tråd igen.... HVAD ENDTE DET MED eller er fejlen ikke fundet endnu??...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#20 Indlæg af MC »

Jamen har fået den startet ved at skifte vandtemp. føleren. det var Mads Rose, der havde haft sådan et problem før. men i mellemtiden er den gået død igen, men det var ledningen til føleren der var knækket (spørg mig lige om italien kan lave gode ledningsnet), det gjorde at den kun kørte på 2 cylindre, hvor meget har sådan en lille vandtemp. føler at gøre med instprøjtning og tænding?? nogle der kan fortæle mig det.

jeg har linket tidligere intil fkd side hvor jeg også oprettede spørgsmålet. men du får den da lige igen.

http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/viewtopic.php?t=5214&highlight=
Besvar