Side 2 af 3
: 19 maj 2004, 21:39
af K-FINN
Hehe det tror jeg ikke du skal være bange for.Jeg kender en der har kørt med det i 1,5 år.Hvis det ikke duede var den squ faldet af for længe siden.
: 19 maj 2004, 21:42
af TBJ
Nu var det jo ikke menigen at skabe splid

: 19 maj 2004, 21:44
af Transitfar
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Hehe transit der er ikke noget at diskuterer om.
Åh jo, det er jeg nu ret sikker på, at der er.
Henrik GM er mere klog på dette her end jeg er, med så vidt jeg husker, handler det kort og godt om kulstofindholdet i jernblandingen, samt et par "krydderier"...
Måske har Toyota blot brugt en mere svejse-egnet blanding til deres manifolder, end så mange andre bilfabrikanter har.
Bare et input, der er jo ikke nogen grund til, at I taler forbi hinanden.
: 19 maj 2004, 21:44
af HenrikGM
Finn Tolstrup Pedersen skrev:LOL nå det er det ikke??.Gider ingen gang diskuterer det.
Det er jo helt op til dig om du gider diskutere det. Du gider dog godt _kommentere_ det...?
Når du nu ved så meget om støbt grej, så er du jo naturligvist også klar over at der findes det meste af to håndfulde forskellige slags støbt grej, alle med forskellige karakteristikker. Visse slags, som feks det man laver liftarme til traktorer o.lign. er yderst svejstbart, og nemt og tilgivende at svejse i, og andre slags er ekstremt svært svejsbart hvis det skal holde.
Toyota manifolde er tilsyneladende nemt svejsbare, og det er jo fint, men derfor og til at konkludere at man bare kan starte en CO2 svejser er imo et pænt stykke vej.
: 19 maj 2004, 21:44
af TBJ
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Hvis man ikke kan svejse med co2 i støbejern er der mange med en toyota i DK der snart taber deres turbo.

Hvad er så fremgangs måden hvis man vil prøve med co2 svejseren??
mvh.
Thomas
: 19 maj 2004, 21:48
af Transitfar
TBJ skrev:Hvad er så fremgangs måden hvis man vil prøve med co2 svejseren??
mvh.
Thomas
Hvilken bil er manifolden til???
: 19 maj 2004, 21:48
af K-FINN
Nej det vidste jeg ikke.Det var ikke meningen at hugge efter dig henrik.Sorry.Troede squ at det var det samme på alle biler.Ved bare at toyota og mazda kan man.Måske er det de skide europæiske fabrikker der laver dem af affaldsjern.
: 19 maj 2004, 21:49
af Morten VJ
Vel egentlig den fremgangs måde henrik har beskrever. Jeg har hørt at det kan være en fordel at boer et hul hvor revnerne ender, inden svejsning, for at forhindre dem i at vokse vidre efter at det er svejset.
MVH
Morten
: 19 maj 2004, 21:51
af K-FINN
Er den revnet eller skal du have den modifeceret til turbo
: 19 maj 2004, 21:51
af Morten VJ
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Er den revnet eller skal du have den modifeceret til turbo
Se overskriften
