Side 2 af 2
: 17 maj 2004, 22:45
af Transitfar
Spyde skrev:Kan det evt. være fordi at den har stået stille i lang tid??
Nej, i den forbindelse forsvinder rygningen i løbet af få minutter.
En enkel test er at tage klemme 1 eller 15 af tændspolen, og så tørne starteren (ikke mere end nogle få sekunder).
Så kan det erfarne øre høre, om der er lige stor kompression på alle cylindre.
Dernæst lader man bilen gå i tomgang, og trækker tændledningerne af, en af gangen.
Så kan man høre, hvor der evt. er en "syg" cylinder.
Faldet i motoromdrejninger skal jo helst være det samme, uanset hvilken cylinder der bliver afbrudt.
Håber, det kunne bruges til noget.
: 17 maj 2004, 23:27
af MC
hmm slangen fra turboen til bundkaret den har ikke et buk vel?? hvis den har svært med at komme af med olien smider den olien ud i turboen, og så ryger den!! Ellers har jeg ikke flere idér.
: 17 maj 2004, 23:37
af Spyde
Nej den kan sagtens komme af med olien har lavet det om èn gang så det skulle være i orden.. hmm må jo se hvornår den sige bang og lave det så det virker.. men tak skal i have alle sammen
: 19 maj 2004, 21:16
af Morten VJ
Spyde skrev:Ja turboen er i orden (er jo helt ny)

Nyt er ingen garenti for at det er i orden.
Er der belægninger på dine tændrør
Hvis ikke så undersøg turboenens udstødnings side for olie.
Hvis der er undersøg turboens trykside, ingen olie= en fejl 40 under samlingen, eller at de komponenter i motoren der er nye har en defekt. Under søg det nu mens der stadig er garenti på delene, og lad være med at vente for længe, da det kan betyde betydeligt større udgifter.
MOrten
: 20 maj 2004, 19:26
af Spyde
JUHOOO jeg fandt fejlen!! det var en slange der sad på gasspjældet som jeg havde pillet af, så da jeg satte den på igen holdt den op med at ryge...
Tak for hjælpen alle sammen