Side 2 af 2

: 11 apr 2004, 03:08
af nmb1022
Ja Falfa ved hvad han snakker om. Han fik også mig helt hooked på gas.....uhhhhh det sidder snart også på græsslå maskinen!!

Går ud fra det er dig Glen :wink:

: 11 apr 2004, 08:49
af McCoy SPC
Jeg har en kammerat der havde gas på hans bimse 320'er. Det gik ikke så skide heldigt, og det var en 100HK dyse han havde monteret. Og han brugte den som det skulle bruges, over 3000 eller var det 3500 omd. og så først i 3. gear.

: 11 apr 2004, 12:14
af FALFA
>nmb1022 jo det er mig.
>mccoy ja det lyder meget godt men der kan jo gå så meget galt.
havde han bensintrykmåler på ?
havde han trykovervågning på bensinen (chicken switch).
seperat bensin filter til tilskudsdysen.
jeg er trat af folk der disser n2o og ikke har sat sig en skid ind i det.
start med at læse en bog om emnet og indse så, at trods at det virker simpelt og ikke koster ret meget, og at alle siger at man selv kan instalere det selv.
så er der mange ting der kan gå galt.

mine egne uhældige erfaringer med n2o .

en bensintank uden en ordentlig sump i --> man køre "tør" før man når 130 kmt . FATALT.

for tynde rør til tanken bensintrykket falder ved n2o aktivering . FATALT.

for lille bensinpumpe = trykfald ved n2o . FATALT.

skit i bensin tilskudsdysen .RIGTIGT FATALT.

aktivering af n2o når motoren ikke køre hele indsugnmings manifolden fyldes med n2o, og når du så starter en varm motor kan det ske at den tænder alene pga. varmen i cylinderen altså for tidligt, så prøver motoren at starte baglænges din starter bliver revet i stykker og du ender med 1-3 bøjede plejlstænger dette var grunden til at jeg skaffede en ny motor og monterede kompressor.

ovenstående var ikke en fejl aktivering men en utæt n2o magnetventil.

det kan derfor ikke understreges nok at man skal være meget omhyggelig med alle rør forbindelser og snavs.
man skal begynde bag i bilen og først som det aller sidste, montere slangerne på dyserne, og ikke før end at man har blæst dem igennem nogle gange,
helst skal man på et våt system (system med bensintilskudsdyse) også lade bensinen løbe igennem rørene et stykke tid.
hvis man har tængt sig at tune mere ned 20-30 % skal man også overveje om ens std. Bensinpumpe kan klare at levere den større mængde bensin.

Ellers skal man helre lave et komplet paralelt bensinsystem til n2oén
altså rør pumpe filter og evt. en regulator (afhængigt af pumpe type).

en ordentlig smøre va.
over og ud.
ps.
her køre jeg med den defekte dyse (ja det ved jeg ikke på det tidspunkt) men faktisk ogse med 2 bøjede plejlstænger da det omtalte uhæld skete dagen før.
270 hk i motor + 50 hk ved WOT + 150 hk ved 3000 rpm + WOT
og for små dæk + en nervøs højrefod
Billede
der ligger også en lille video på www.wroum.dk (tryk på bilen) og så på (ræs)

: 11 apr 2004, 12:18
af FALFA
>nmb1022 jo det er mig.
>mccoy ja det lyder meget godt men der kan jo gå så meget galt.
havde han bensintrykmåler på ?
havde han trykovervågning på bensinen (chicken switch).
seperat bensin filter til tilskudsdysen.
jeg er trat af folk der disser n2o og ikke har sat sig en skid ind i det.
start med at læse en bog om emnet og indse så, at trods at det virker simpelt og ikke koster ret meget, og at alle siger at man selv kan instalere det selv.
så er der mange ting der kan gå galt.

mine egne uhældige erfaringer med n2o .

en bensintank uden en ordentlig sump i --> man køre "tør" før man når 130 kmt . FATALT.

for tynde rør til tanken bensintrykket falder ved n2o aktivering . FATALT.

for lille bensinpumpe = trykfald ved n2o . FATALT.

skit i bensin tilskudsdysen .RIGTIGT FATALT.

aktivering af n2o når motoren ikke køre hele indsugnmings manifolden fyldes med n2o, og når du så starter en varm motor kan det ske at den tænder alene pga. varmen i cylinderen altså for tidligt, så prøver motoren at starte baglænges din starter bliver revet i stykker og du ender med 1-3 bøjede plejlstænger dette var grunden til at jeg skaffede en ny motor og monterede kompressor.

ovenstående var ikke en fejl aktivering men en utæt n2o magnetventil.

det kan derfor ikke understreges nok at man skal være meget omhyggelig med alle rør forbindelser og snavs.
man skal begynde bag i bilen og først som det aller sidste, montere slangerne på dyserne, og ikke før end at man har blæst dem igennem nogle gange,
helst skal man på et våt system (system med bensintilskudsdyse) også lade bensinen løbe igennem rørene et stykke tid.
hvis man har tængt sig at tune mere ned 20-30 % skal man også overveje om ens std. Bensinpumpe kan klare at levere den større mængde bensin.

Ellers skal man helre lave et komplet paralelt bensinsystem til n2oén
altså rør pumpe filter og evt. en regulator (afhængigt af pumpe type).

en ordentlig smøre va.
over og ud.
ps.
her køre jeg med den defekte dyse (ja det ved jeg ikke på det tidspunkt) men faktisk ogse med 2 bøjede plejlstænger da det omtalte uhæld skete dagen før.
270 hk i motor + 50 hk ved WOT + 150 hk ved 3000 rpm + WOT
og for små dæk + en nervøs højrefod
Billede
der ligger også en lille video på www.wroum.dk (tryk på bilen) og så på (ræs)

: 11 apr 2004, 13:49
af Yugo Turbo
hey falfa, nu også på pp... ha ha velkommen til, kan se profilen er ny...
tror faktisk der også er lidt potentiale her for printet

: 11 apr 2004, 18:12
af Transitfar
Yep, den der datalogger synes jeg også ser ret interessant ud.
Kunne du evt. oplyse lidt mere om den??? :?