Side 2 af 4

: 09 jun 2004, 18:44
af Thomas GT Turbo
Jeg tror ik det er lovligt, for selvom det er en Renault motor Volvo bruger så vil det vel hedde sig det er en Volvo motor. jeg ved ikke om man må ligge en motor i fra et andet mærke?

En GTE har 95hk, men der er jo alternativet go smide en R19 16V motor i den har 135hk og bilen blir MEGET kvik med den motor i.

: 09 jun 2004, 22:13
af chaze
Thomas GT Turbo skrev:Jeg tror ik det er lovligt, for selvom det er en Renault motor Volvo bruger så vil det vel hedde sig det er en Volvo motor. jeg ved ikke om man må ligge en motor i fra et andet mærke?

En GTE har 95hk, men der er jo alternativet go smide en R19 16V motor i den har 135hk og bilen blir MEGET kvik med den motor i.


Nej, det tror jeg heller ikke, men kan man godt syne en R5 med R19 16v motor?

Hvis motoren har samme kubik? Jeg er overhoved ikke inde i Renault motorer (kommer) men passer næsten alle motorer over i?

: 09 jun 2004, 22:54
af Gæst
den kan synes.. du bruger bare orginal blok, og std. insugning.

ellers flytter du bare alt over, så er den jo eftermonteret :twisted:

mvh. ssj

: 10 jun 2004, 00:43
af Thomas GT Turbo
Den burde kunne synes med en Renault 19 16V motor i da, en GTT kan synes med den, der skal dog nok betales lidt afgift men det kan ikke være ret meget.
En R19 16V motor passer over i en GTE der skal splejses lidt ledningsnet sammen og sådan men det er gjort utallige gange i tyskland og england. Får muligvis TUV papirer på den motorombygning her sidst på året.

Men ellers er der jo stadig mulighed for og hive en rimelig sjat HK ud af den originale motor i en GTE'er.

Rnault 5

: 10 jun 2004, 16:54
af HM
Sådan en femmer dur sku da ikke, de falder fra hinanden hvis de har over 100 hk.. Køb hellere en Honda Civic!

: 10 jun 2004, 17:01
af chaze
Thomas GT Turbo skrev:Den burde kunne synes med en Renault 19 16V motor i da, en GTT kan synes med den, der skal dog nok betales lidt afgift men det kan ikke være ret meget.
En R19 16V motor passer over i en GTE der skal splejses lidt ledningsnet sammen og sådan men det er gjort utallige gange i tyskland og england. Får muligvis TUV papirer på den motorombygning her sidst på året.

Men ellers er der jo stadig mulighed for og hive en rimelig sjat HK ud af den originale motor i en GTE'er.


Hva hvis jeg køber en fx . R5 TS 1,4 eller en helt anden motor, kan motoren godt byttes ud med en R5 GTT og synes med det? Hvormeget vil det koste hvis jeg skal betale afgift af det?

Håber virkelig at i gider svare på alle mine spg's, da jeg nok meget snart køber en bil, (½ år til pap) så skal jeg jo ha mulighederne i orden, det duer jo ikke hvis der ikke er en skid muligheder ved udskift af motor, og da det skal gøres lovlig, vil jeg gerne vide hva jeg kan lave ved den mht udskift osv. Min far er bankmand og ved meget om forsikninger, så han kan skaffe en rimelig billig forsikning, men stiger forsikningen hvis jeg smider en større motor i, og syner den med den? Er forsikningen ikke stadig den samme som den "fødte motor" ?

Re: Rnault 5

: 10 jun 2004, 17:05
af chaze
HM skrev:Sådan en femmer dur sku da ikke, de falder fra hinanden hvis de har over 100 hk.. Køb hellere en Honda Civic!


Ehh, tænk dig om, jeg vil ikke være popdreng, alle kører sgu da Civic. :P Desuden blev 5'erne brugt som Rally biler i 80erne. Såå tror jeg ikke de gør.

: 10 jun 2004, 18:59
af Gæst
att HN- :? fjols :shock:

: 10 jun 2004, 19:26
af Thomas GT Turbo
Du kan godt få en gTS'er synet emd en GTT motor i, det kræver dog du bygger denom med turbo bremser osv osv og så skalder betales afgift af den igen så den kommer op på en GTT. dvs du kan ligeså godt tage og købe en ægte GTT da du elelrs bare har en fake GTT som koster det samme, de ligger omkring 10k i afgift. Men køb da bare en alm billig bil med 60-70hk og start med, uden og være hellig eller noget, men tror du vil klaske bilen og evt dig selv hvis du som 18årig med nyerhvervet kørekort får dig en GTT'er. Tag en alm bil og start op i opbyg lidt anciennitet hos forsikringen og når du så har kørt en to års tid så find dig en bil med en større motor i.
Det bare mit råd.

: 10 jun 2004, 19:35
af Gæst
Thomas GT Turbo skrev:Du kan godt få en gTS'er synet emd en GTT motor i, det kræver dog du bygger denom med turbo bremser osv osv og så skalder betales afgift af den igen så den kommer op på en GTT. dvs du kan ligeså godt tage og købe en ægte GTT da du elelrs bare har en fake GTT som koster det samme, de ligger omkring 10k i afgift. Men køb da bare en alm billig bil med 60-70hk og start med, uden og være hellig eller noget, men tror du vil klaske bilen og evt dig selv hvis du som 18årig med nyerhvervet kørekort får dig en GTT'er. Tag en alm bil og start op i opbyg lidt anciennitet hos forsikringen og når du så har kørt en to års tid så find dig en bil med en større motor i.
Det bare mit råd.


Tænker jeg også på.. Så bare købe alle spoiler og skørter og købe en GTT når jeg kører godt. Så smide alt stylingen over :)