Side 2 af 2
: 10 mar 2004, 21:33
af Transitfar
Hmmm.... V6 kaldes Duratec-VE SEFI.
De nye 4-cyl. (mondeo 2001 og frem) kaldes Duratec-HE SFI, og er udstyret med "Black Oak"-motorstyring.
Bed mig IKKE om at uddybe dette...

.
: 29 mar 2004, 12:22
af Shelby 500
Hvorfor ikke putte en 205 blok i..den passer og der skal ikke bygges om på motorophæng (org rs 2000 mkII kan bruges)... - afgiten bliver det samme, men med mulighed for alt hvad cosworth kan tilbyde - ..... og det er vel indtil 600hk - som der enda allerede findes i dk.....
: 29 mar 2004, 18:23
af acidstorm
jep jeg tror også det ender med en gammel 2,0 ohc

: 30 mar 2004, 10:05
af lqs
de fleste OHC indsprojtnings blokke er 205 sa hvad er det du mener SHELBY 500 ?? MVH. soren fra den anden side af jorden!
: 30 mar 2004, 12:47
af Shelby 500
lqs skrev:de fleste OHC indsprojtnings blokke er 205 sa hvad er det du mener SHELBY 500 ?? MVH. soren fra den anden side af jorden!
Som du skriver.."de fleste" - der er andre typer ohc - spørg mig ikke hvad de hedder, men det SKAL være en 205 - en gammel taunusOHC, sierra eller en org. RS 2000 blok dur ikke - selvom topstykkerne passer på - 205 er samme blok som sidder i coswort og sierra EFI 8v insprøjt og RS2000 mk5, men er ikke den samme som sidder i en sierra DOHC - RS 2000 motoren kunne sættes i, men termostaten skal flyttes, samtidig med at der skal laves plads i venstre side til udstødning...ala BDA - der er ikke meget plads ved tandstangen og forbroen - derfor er en 205 blok med och topstykke (med eller uden insprøjt) eller en cosworth top at fortrække ...

: 01 apr 2004, 02:10
af lqs
OHC og rs 2000 mrk 5 har ikke meget med hinanden at gore! blokken er i bund og grund den samme pa alle 2 liters OHC! min kammerat laver en m2 escort med 2 liters OHC med turbo mm. pt. malet er 500 heste med 8 ventilet top!! MVH. soren downunder
: 02 apr 2004, 09:58
af Gæst
RS2000 mk5 har en OHC 205 blok i...taget lige fra sierra - og der ER forskel på en 2.01 OHC og en 205 OHC - 201 lå i de tidlige modeller sierra/alle taunus/alle RS2000 mkI/II osv.osv - 205 kom med EFI sirra'en..
lidt saks fra nettet:
When the Cosworth was introduced, the block was made considerably stiffer and this "205" block then became the standard item in Sierras and Transits. The 205 block can go to 93mm comfortably and 94mm is possible for non race engines.
The Pinto in these injection cars is much improved to the original 2.0l and is known as the '205' unit, due to the casting mark '205' on the engine block. The cylinder head design is also much improved. Block, rod and crank strength is also improved over the earlier design.
A much better basis for a performance engine.
samtidig er krumtaps udluftningen lavet om, så den ikke "skyder" pakdåser i samme grad...(over 7000 o/m) -

: 03 apr 2004, 08:43
af lqs
kare gast det er noget vas du skriver!! at du sa abenbart blander AMMERIKANSK PINTO ind i det bliver det ikke bedre af!! haber det her er til at forsta, der mangler en del taster (bogstaver) her hvor jeg er pt. MVH. soren
dfddf
: 03 apr 2004, 10:36
af JensGT500
Hvad med at bygge den om til RS1700 specs?