Side 2 af 5

: 07 mar 2004, 11:52
af nmb1022
læs evt de mange andre tråde om nos, der vil du kunne fange MEGET info.

Corrado> Hvordan skrider mine ting frem???

: 07 mar 2004, 12:22
af Gæst
Jeg kører med Passaat 2,0 16v gearkasse.
Mht bremser så holder jeg mig til upgrade systemer m samme størrelse
skiver og bedre klodser.
Jeg søger lige lidt så.
Tak for svar.

mw.

: 07 mar 2004, 13:19
af Havneren
Anonymous skrev:Att:Havneren.
NOS!! Ja jeg har overvejet det mange gange men har hørt for mange
blandede ex.
Jeg er på ingen måde interaseret i at smadre min motor, det ville
simpelthen blive alt for dyrt.
Men har du et godt ex. så kom endelig med det, har bare hørt meget negativt.
Det der tiltaler mig mest er nok kompressor/turbo.
Men ja NOS er jo en billig løsning.
Og jo det er da ok tal på en sådan motor, den æder da de fleste 16v KR.
(standard 16v) selfølgelig. :)


Jammen mange af de dårlige eksempler du hører om er jo fordi at folk bruger det forkert, installerer det på gamle udtjænte motorer og sidder for store dyser i. NOS er slet ikke så dumt endda... Fatter simpelt hend ikke at der ikke er flere der bruger det når det er så billigt. Folk tøver jo ikke med at give det samme for en knast så giver dårligere benzin økonomi og dårligere motor gang. og kun giver en brøkdel effekt i forhold til NOS.

v/h christian

: 07 mar 2004, 13:26
af Gæst
Att:Havneren jeg har snakket med mange og er totalt forvirret :?
Det jeg søger er jo noget der ligner 50hk men det skal satme virke, gider ikke skifte motor om 2 måneder.
Jeg er seriøs nervøs for at lave en nytårsraket.
Hvem sælger NOS i jylland.

mw.

: 07 mar 2004, 16:23
af corrado vr6
hvor i jylland bor du

: 07 mar 2004, 16:57
af Morten VJ
Havneren skrev:
Anonymous skrev:Att:Havneren.
NOS!! Ja jeg har overvejet det mange gange men har hørt for mange
blandede ex.
Jeg er på ingen måde interaseret i at smadre min motor, det ville
simpelthen blive alt for dyrt.
Men har du et godt ex. så kom endelig med det, har bare hørt meget negativt.
Det der tiltaler mig mest er nok kompressor/turbo.
Men ja NOS er jo en billig løsning.
Og jo det er da ok tal på en sådan motor, den æder da de fleste 16v KR.
(standard 16v) selfølgelig. :)


Jammen mange af de dårlige eksempler du hører om er jo fordi at folk bruger det forkert, installerer det på gamle udtjænte motorer og sidder for store dyser i. NOS er slet ikke så dumt endda... Fatter simpelt hend ikke at der ikke er flere der bruger det når det er så billigt. Folk tøver jo ikke med at give det samme for en knast så giver dårligere benzin økonomi og dårligere motor gang. og kun giver en brøkdel effekt i forhold til NOS.

v/h christian

Alt kan smadres og det er nemmes at gøre det med nos er du træt af de 50 hk skift 2 dyser og få 50 hk mere Dette er nok hovedproblemet ved nos tuning, det er meget nemt at hente ekstra effekt ud af motoren i ganske kort tid.
En standart motor kan kun tunes til en hvis effekt forøgelse der efter er det et spørgsmål om opgradering af standart komponenterne.
Prøv at find nogle mennesker der har tunet på din motor og lær af erfaringerne.
Jeg kan se 2 problemer med nos ift. al anden tuning.
1 det er nemmere at tanke sin bil op end det er at få fyldt nos flasken.
2 Ved nos kommer moment forøgelsen så pludselig at det får en gammel turbo bil til at ligne en alm. sugemotor, dette giver først udslag på transmissionen.
Men hovedreglen er tun med omtanke og der er minimale chancher for en nytårs raket.
En gl tommelfinger regel jeg har hørt og læst om
er at det kommer til at koste 1000 kr pr hest at man forøger motorens effekt med.
Citat "Speed costs how fast do you want to go"

MVH

Morten

: 07 mar 2004, 18:15
af Gæst
corrado vr6 skrev:hvor i jylland bor du


Jeg bor i århus. :)

Att:Morten.
Jeg kan godt se problemet med evt gearkasse men den er forholdsvis billig at skifte.
Men ikke motoren den er jo ikke billig at skifte.
Men 50hk lyder det vildt med NOS Når den er bygget med de rigtige stumper.

mw.

: 07 mar 2004, 20:14
af Morten VJ
De riktige stumper der holder til hvad ?
Kan kun udtale mig generelt, ikke om den specifikke motor.
en effekt forøgelse på 50 hk er ret meget på en standart motor der giver 200 hk eller deromkring.
Men en af fordelene ved nos er at det virker kun i et meget begrænset tidsrum, og er ikke konstant tilgængeligt som alm tuning. uanset tunings metode kan man forvente en mindre levetid.
Men hvis nos er justeret korrekt kan den leve meget længe ved begrænset brug af effekt forøgelsen.
Med mindre denne motor har nogle kendte svagheds punkter.
Så som min svage plejlstænger der bliver deformeret ved noget højere forbrændings tryk.

MVH

Morten

: 07 mar 2004, 20:28
af Havneren
Min motor som praktisk talt er en standart 18 I med 90hk holder fint til 200hk BRUGT MED OMTANKE!

v/h christian

: 07 mar 2004, 20:40
af Gæst
Morten VJ skrev:De riktige stumper der holder til hvad ?
Kan kun udtale mig generelt, ikke om den specifikke motor.
en effekt forøgelse på 50 hk er ret meget på en standart motor der giver 200 hk eller deromkring.
Men en af fordelene ved nos er at det virker kun i et meget begrænset tidsrum, og er ikke konstant tilgængeligt som alm tuning. uanset tunings metode kan man forvente en mindre levetid.
Men hvis nos er justeret korrekt kan den leve meget længe ved begrænset brug af effekt forøgelsen.
Med mindre denne motor har nogle kendte svagheds punkter.
Så som min svage plejlstænger der bliver deformeret ved noget højere forbrændings tryk.

MVH

Morten


Min motor er jo ikke standard.
Motoren er en gti 8v m 115hk.Ombygget til 2,1L med anden krumtap-plejlstænger og smedejernsstempler.
Så den skulle kunne holde til nogle bank..Men NOS :?:


Att:Havneren kører du med NOS :?: