Side 2 af 2
: 04 mar 2004, 22:20
af nmb1022
Det er jo ikke alle biler du kan tage trykket direkte fra fuelrailen. Min egen er der ingen muligheder (med mindre man vil igang med at bore) så her skal det bare tages lige før, ved hjælp af et t-stykke
: 05 mar 2004, 00:20
af Mads RR
Hej Henrik
Altså trykket burde jo være det samme hele vejen fra pumpen til regulatoren. Eller i hvert fald meget tæt på. Mange originale benzintryksmålere til forskellige bilmærker er jo også lavet til at montere efter filtret i moterrummet, med en længere banjo bolt.
Hilsen Mads
HenrikGM skrev:Hvis der er sprøjt på den motor, så skal trykket jo måles i fuel-railen.....så man kan sådan set ikke bare hakke slangen over et tilfældigt sted.
: 05 mar 2004, 08:09
af HenrikGM
Ja, i en ideel verden.
Så snart du har en rørstrækning har du også trykfald.
Måler du trykket lige efter pumpen, v. tanken så viser den for højt, og helt galt bliver det hvis man kører med en højtydende pumpe der giver måske 220l
Det bliver ubetydeligt hvis man måler umiddelbart før fuelrailen(eller i nærheden), men ikke hvis du tager målepunktet lige efter pumpen.
Skrækscenariet er jo at tage en porche911turbo pumpe, og mose bensinen igennem et 6mm kobberrør, og så måle på trykket v. pumpens afgang, og justere trykeg. derefter. Manometret vil vise en del for meget.
Men tager man det blot så tæt på som muligt er det ikke et problem.
: 05 mar 2004, 08:32
af 2fat2fly
Man tager da og montere det T stykke på slangen i motorrummet der er vel klart.
Da du ikke kan komprimere en væske vil trykket være det samme ca 5-10cm før din fuel-rail som i selve fuel-railen med mindte din motor bruger så meget benz at der ikke kommer noget retur til tank.
Fik vi da forklaret i Hydraulik på teknisk skole.
: 05 mar 2004, 15:44
af Morten VJ
Det optimale sted er lige inden trykregulatoren.
Jeg har læst om en svensker der hat kørt med biltemas variant i et ar uden lækager.
Fordelen med en elektrisk måler er at den kan placeres inde i kabinen, uden fare for benzinlækager, og man kan dermed holde øje med trykket under belastning, hvor et trykfald vil tyde på et under dimsioneret benzinfødesystem.
I dette tilfælde er nøjaktigheden af mindre betydning.
MVH
Morten
: 05 mar 2004, 17:02
af HenrikGM
Blot det viser konstant forkert, så går det nok. Problemet med billige målere er at de ikke har nogen intern spændingsreference, (prisen) og derfor varierer visningen med batterispændingen. Så er det ikke SÅ nemt at bruge længere, da generatoren pludseligt får indflydelse på visningen.
: 05 mar 2004, 17:15
af morten
Okay men man måler trykket på den slange der kommer fa pumpen men lige før regulatoren eller har jeg forstået det forkert
: 05 mar 2004, 19:35
af HenrikGM
Nej, det er rigtigt nok. Mål så tæt på dyserne som du kan komme til, og på fødeslangen, altså som du selv siger, den der kommer fra pumpen.