olie tryks måler. kan det bruges som benzin tryks måler???
Redaktør: Moderatorer
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
-
Mads RR
- Medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Hej Henrik
Altså trykket burde jo være det samme hele vejen fra pumpen til regulatoren. Eller i hvert fald meget tæt på. Mange originale benzintryksmålere til forskellige bilmærker er jo også lavet til at montere efter filtret i moterrummet, med en længere banjo bolt.
Hilsen Mads
Altså trykket burde jo være det samme hele vejen fra pumpen til regulatoren. Eller i hvert fald meget tæt på. Mange originale benzintryksmålere til forskellige bilmærker er jo også lavet til at montere efter filtret i moterrummet, med en længere banjo bolt.
Hilsen Mads
HenrikGM skrev:Hvis der er sprøjt på den motor, så skal trykket jo måles i fuel-railen.....så man kan sådan set ikke bare hakke slangen over et tilfældigt sted.
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ja, i en ideel verden.
Så snart du har en rørstrækning har du også trykfald.
Måler du trykket lige efter pumpen, v. tanken så viser den for højt, og helt galt bliver det hvis man kører med en højtydende pumpe der giver måske 220l
Det bliver ubetydeligt hvis man måler umiddelbart før fuelrailen(eller i nærheden), men ikke hvis du tager målepunktet lige efter pumpen.
Skrækscenariet er jo at tage en porche911turbo pumpe, og mose bensinen igennem et 6mm kobberrør, og så måle på trykket v. pumpens afgang, og justere trykeg. derefter. Manometret vil vise en del for meget.
Men tager man det blot så tæt på som muligt er det ikke et problem.
Så snart du har en rørstrækning har du også trykfald.
Måler du trykket lige efter pumpen, v. tanken så viser den for højt, og helt galt bliver det hvis man kører med en højtydende pumpe der giver måske 220l
Det bliver ubetydeligt hvis man måler umiddelbart før fuelrailen(eller i nærheden), men ikke hvis du tager målepunktet lige efter pumpen.
Skrækscenariet er jo at tage en porche911turbo pumpe, og mose bensinen igennem et 6mm kobberrør, og så måle på trykket v. pumpens afgang, og justere trykeg. derefter. Manometret vil vise en del for meget.
Men tager man det blot så tæt på som muligt er det ikke et problem.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Man tager da og montere det T stykke på slangen i motorrummet der er vel klart.
Da du ikke kan komprimere en væske vil trykket være det samme ca 5-10cm før din fuel-rail som i selve fuel-railen med mindte din motor bruger så meget benz at der ikke kommer noget retur til tank.
Fik vi da forklaret i Hydraulik på teknisk skole.
Da du ikke kan komprimere en væske vil trykket være det samme ca 5-10cm før din fuel-rail som i selve fuel-railen med mindte din motor bruger så meget benz at der ikke kommer noget retur til tank.
Fik vi da forklaret i Hydraulik på teknisk skole.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det optimale sted er lige inden trykregulatoren.
Jeg har læst om en svensker der hat kørt med biltemas variant i et ar uden lækager.
Fordelen med en elektrisk måler er at den kan placeres inde i kabinen, uden fare for benzinlækager, og man kan dermed holde øje med trykket under belastning, hvor et trykfald vil tyde på et under dimsioneret benzinfødesystem.
I dette tilfælde er nøjaktigheden af mindre betydning.
MVH
Morten
Jeg har læst om en svensker der hat kørt med biltemas variant i et ar uden lækager.
Fordelen med en elektrisk måler er at den kan placeres inde i kabinen, uden fare for benzinlækager, og man kan dermed holde øje med trykket under belastning, hvor et trykfald vil tyde på et under dimsioneret benzinfødesystem.
I dette tilfælde er nøjaktigheden af mindre betydning.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Blot det viser konstant forkert, så går det nok. Problemet med billige målere er at de ikke har nogen intern spændingsreference, (prisen) og derfor varierer visningen med batterispændingen. Så er det ikke SÅ nemt at bruge længere, da generatoren pludseligt får indflydelse på visningen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
morten
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nej, det er rigtigt nok. Mål så tæt på dyserne som du kan komme til, og på fødeslangen, altså som du selv siger, den der kommer fra pumpen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!