olie tryks måler. kan det bruges som benzin tryks måler???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#11 Indlæg af nmb1022 »

Det er jo ikke alle biler du kan tage trykket direkte fra fuelrailen. Min egen er der ingen muligheder (med mindre man vil igang med at bore) så her skal det bare tages lige før, ved hjælp af et t-stykke
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#12 Indlæg af Mads RR »

Hej Henrik


Altså trykket burde jo være det samme hele vejen fra pumpen til regulatoren. Eller i hvert fald meget tæt på. Mange originale benzintryksmålere til forskellige bilmærker er jo også lavet til at montere efter filtret i moterrummet, med en længere banjo bolt.

Hilsen Mads

HenrikGM skrev:Hvis der er sprøjt på den motor, så skal trykket jo måles i fuel-railen.....så man kan sådan set ikke bare hakke slangen over et tilfældigt sted.
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Ja, i en ideel verden.

Så snart du har en rørstrækning har du også trykfald.

Måler du trykket lige efter pumpen, v. tanken så viser den for højt, og helt galt bliver det hvis man kører med en højtydende pumpe der giver måske 220l

Det bliver ubetydeligt hvis man måler umiddelbart før fuelrailen(eller i nærheden), men ikke hvis du tager målepunktet lige efter pumpen.

Skrækscenariet er jo at tage en porche911turbo pumpe, og mose bensinen igennem et 6mm kobberrør, og så måle på trykket v. pumpens afgang, og justere trykeg. derefter. Manometret vil vise en del for meget.

Men tager man det blot så tæt på som muligt er det ikke et problem.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#14 Indlæg af 2fat2fly »

Man tager da og montere det T stykke på slangen i motorrummet der er vel klart.
Da du ikke kan komprimere en væske vil trykket være det samme ca 5-10cm før din fuel-rail som i selve fuel-railen med mindte din motor bruger så meget benz at der ikke kommer noget retur til tank.
Fik vi da forklaret i Hydraulik på teknisk skole.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

Det optimale sted er lige inden trykregulatoren.
Jeg har læst om en svensker der hat kørt med biltemas variant i et ar uden lækager.
Fordelen med en elektrisk måler er at den kan placeres inde i kabinen, uden fare for benzinlækager, og man kan dermed holde øje med trykket under belastning, hvor et trykfald vil tyde på et under dimsioneret benzinfødesystem.
I dette tilfælde er nøjaktigheden af mindre betydning.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

Blot det viser konstant forkert, så går det nok. Problemet med billige målere er at de ikke har nogen intern spændingsreference, (prisen) og derfor varierer visningen med batterispændingen. Så er det ikke SÅ nemt at bruge længere, da generatoren pludseligt får indflydelse på visningen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
morten

#17 Indlæg af morten »

Okay men man måler trykket på den slange der kommer fa pumpen men lige før regulatoren eller har jeg forstået det forkert
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Nej, det er rigtigt nok. Mål så tæt på dyserne som du kan komme til, og på fødeslangen, altså som du selv siger, den der kommer fra pumpen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar