For begge tilfælde gælder også reglen om Co2 udslip
Kan nogen forklare mig nærmere om det her???
Er der nogen som ved, hvor meget kultveilte der er i menneskers udåndingsluft???
Redaktør: Moderatorer
Hvor mange kan bygge en +100%hk bil der kan dette uden at dumpe indtil flere steder?
HenrikGM skrev:Den emissionsanalyse der er tale om, er ikke blot en simpel måling i udstødningen, men en komplet analyse, hvor bilen belastes i situationer der er nærmere fastlagt. Det svarer altså til at det der forlanges, er samme analyse, som en importør får foretaget, for at den pågældende bilmodel kan indreg. i DK.
Derfor kan SBI ikke godkende en bil på baggrund af deres egne målinger. Men hvis deres egne målinger viser det er noget lort, så kan den afgjort ikke overholde emissionskravet, og derfor kan SBI kassere bilen på egne målinger.
Hvis vi snakker om eftermontering af trykladning, så er det aldeles irrelevant med CO og CO2 osv. da der forlanges en emissionsanalyse, pga 20% overskridelsen. Emissionsanalyser omfatter feks også en volumenmåling af de enkelte gasser, så blot CO,CO2,NOx, etc er intet værd i denne sammenhæng.(medmindre bilen er temmeligt gammel)
Noget helt andet er at emissionsanalysen skal kunne OVERHOLDE det samme emissionsniveau som bilen gjorde da den var ny. Det vil betyde at alle gasudledningsniveauer skal være lig, eller bedre end da bilen kom ab fabrik.
Og, seriøst: Hvor mange kan bygge en +100%hk bil der kan dette uden at dumpe indtil flere steder?
Så een ting er at skrabe pengene sammen til at få analysen lavet, noget _HELT_ andet er at overgå, eller matche kravene.
Transitfar skrev:Hvor mange kan bygge en +100%hk bil der kan dette uden at dumpe indtil flere steder?
Det er der jo nok ikke mange, som kan....
Men hvis man nu sænkede kravene en smule, til fx. +75% i stedet for +100%, mon så ikke et par stykker eller flere kunne være med, også i DK???
Bilfabrikkerne bygger jo ikke bare motorerne ud fra emissionskrav, men skal også tage hensyn til holdbarhed, kørbarhed, økonomi, handelsstrategi og sikkert flere andre ting (jeg er ikke cand.merc.)!!
Hvis man VIL noget, arbejder man jo ud fra andre parametre....
Rent teknisk tror jeg ikke, at det er så svært, som du får det til at lyde til.
Det sværeste i sådan et projekt er nok at vinde i lotto.
Ikke for at bygge bilen, men for at få den godkendt.
Havneren skrev:Jeg er bange for at jeg bliver nød til lige at rette en anelse på dig Henrik...
Det er faktisk fabrikkerne der får foretaget disse tests... Jeg så i TV en dag på tysk at de havde chekket HELT nye biler som IKKE kunne komme igennem. Jeg er 99% sikker på at importøren IKKE skal lave denne test igen!
Det er ABSOLUT IKKE pga 20% overskridelsen af emmisionstesten forlanges. ALT konstruktiv ændring af motoren også selv om ingen effekt forøgelse er opnået KAN udløse dette krav. UNDTAGET på biler fra før 1-4-84.
Den test de laver måler de ikke gasserne i udstødningen men der i mod i luften i test rummet... Og partiklerne...
v/h christian