Ryger blå

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#11 Indlæg af Transitfar »

Nu er der jo også den mulighed, at folk er SIKRE på, at de har ret, selv om at de egentlig tager så grumme fejl.
Fx. mener du jo nok selv, at din golf er en god bil......... :wink: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Havneren
Mester Medlem

#12 Indlæg af Havneren »

Transitfar skrev:Nu er der jo også den mulighed, at folk er SIKRE på, at de har ret, selv om at de egentlig tager så grumme fejl.
Fx. mener du jo nok selv, at din golf er en god bil......... :wink: .

:lol: Ja... Det er rigtigt T.far, du har fuldstændig ret. Det var heller ikke groft ment, men nærmere en høj tanke som var udløst af kommentaren omkring røgfarven... Tanken var dog mere genneral og ikke specielt myntet lige i denne tråd.
beyer

blå røg...

#13 Indlæg af beyer »

er enig med NMB1022, og franske biler kan være farlige "selv om jeg ikke er meget for at sige det" :D
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Geografisk sted: Jyllinge

#14 Indlæg af nmb1022 »

Ja franske biler........osv osv, meeeeeen lige en succes historie :shock:

Min gearkasse har altid haft problemer med at skifte til anden, og jeg gider sku ikke skille lortet ad for at skifte syncromesher. Nu har bilen stået stille i et par mnd, og krafedme om man ikke kan lave Japaner gearskifte uden den kradser :D

Tror den gamle starlet har smittet lidt af på Citroenen.....håber bare ikke rusten følger med :wink:
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
s@g
Mester Medlem
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#15 Indlæg af s@g »

For at vende tilbage til det med røgfarve. Min bil begyndte at ryge kraftigt med hvid røg ud af udstødningen idag, og motoren hopper så hele bilen ryster. Har ikk kigget på det endnu da det var lige mens jeg var på vej hjem med mit afkom fra dagpleje. Hva kan det skyldes?? :cry: Kørte fint før jeg skiftede håndbremsekabel i formiddags. Og det sku ikk gi det symptom!! Det er en Sierra DOHC Karb. med Green filter og 2,5" Simons.
JensGT500
Medlem
Geografisk sted: Fyn

s

#16 Indlæg af JensGT500 »

s@g skrev:For at vende tilbage til det med røgfarve. Min bil begyndte at ryge kraftigt med hvid røg ud af udstødningen idag, og motoren hopper så hele bilen ryster. Har ikk kigget på det endnu da det var lige mens jeg var på vej hjem med mit afkom fra dagpleje. Hva kan det skyldes?? :cry: Kørte fint før jeg skiftede håndbremsekabel i formiddags. Og det sku ikk gi det symptom!! Det er en Sierra DOHC Karb. med Green filter og 2,5" Simons.

Din toppakning er røget.... :o OG det er et faktum :wink:
/Jens
Havneren
Mester Medlem

#17 Indlæg af Havneren »

Ja... mon ikke den mangler vand hvis du lige kigger efter det først??? Det er helt sikkert din toppakning ud til vandet der er røget på en cylinder... Den går kun på 3 ikke?

v/h christian
JensGT500
Medlem
Geografisk sted: Fyn

s

#18 Indlæg af JensGT500 »

Havneren skrev:Ja... mon ikke den mangler vand hvis du lige kigger efter det først??? Det er helt sikkert din toppakning ud til vandet der er røget på en cylinder... Den går kun på 3 ikke?

v/h christian

Mellem cyl. 3 og 4, for at være helt nøjagtig :wink:

Jens
/Jens
s@g
Mester Medlem
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#19 Indlæg af s@g »

Pis os :cry: . Går den bare sådan lige pludseligt?? Jeg lod mærke til at standen i ekspantionsbeholderen var lidt høj og det var blevet mørkere i farven. Har ikk observeret skum på oliedæksel til dato :?
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#20 Indlæg af Transitfar »

Skru dit ekspansionsbeholderdæksel af (kold motor), start bilen og lad den blive varm, evt. med lidt "håndgas".
Hvis væskestanden i beholderen stiger, så har du et problem.
Hold øje med, at dine 2 kølerventilatormotorer starter, som de skal.
Den ene går godt nok i gang, den anden får man aldrig startet, det er helt normalt.
De to ventilatormotorer har tendens til at hænge, det kontrollerer du lige allerførst. Med bilens nøgler i baglommen tager du ved ventilatorvingerne og drejer dem, de SKAL gå 99,8% frit og selv rotere. (Det her kræver lidt fornemmelse, smut evt. ud til ophuggeren og drej på alle dem som han har...) Kontroller evt sikring nr. 30. Hvis den er sprunget, skal du sandsynligvis (99%) have 1 eller 2 nye ventilatorer...
Hvis ventilatormotoren ikke er i orden, bliver motoren jo for varm, og så bliver dit topstykke skævt, og så stiger vandstanden i ekspansionbeholderen, og så skal du af med en masse penge...
Dette er den ene af 2 kendte svagheder ved DOHC-motoren.
Den anden svagpisseregenskab er, at topstykket skal smides væk, fordi det er blevet utæt. :cry: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar