Side 2 af 5
: 29 jan 2004, 21:42
af nmb1022
Morten> Det kommer vel an på i hvilken bil!! En fait uno 1.1 skal nok også ha det, hvis den når 200hk
Desuden tror jeg ikke det har noget med hk at gøre, men nærmere hvad indmaden i motoren kan holde til
: 29 jan 2004, 22:09
af Morten
ja okay det kan jeg godt se men jeg vil også kun have 200hk 220hk maks
: 29 jan 2004, 22:11
af Transitfar
@ NMB1022: Ja, den der med at man først behøver "xx"-udstyr ved "yy"-heste er da vist forenkling i sin ypperste grad.
@ Morten: Hvorfor har en standard Mondeo 2,0 Zetec med 130Hk oliekølede stempler??? Bare rolig, jeg ved det heller ikke.....
: 30 jan 2004, 19:57
af Jakob Hansen
Har du overvejet en Zetec/CVH konvertering?
I England bygger de CVH-turbo topstykker på zetec blokkene:
www.zetec-turbo.co.uk
: 30 jan 2004, 21:23
af Transitfar
Nej-nej, Jakob, det er omvendt.....
Man starter med en CVH, som man så sætter en zetec-bund på.
Så kan man nemlig forøge slagvolumen, og samtidig beholde alt i manifolder, turbo, slanger, rør, udstødning osv. på sin "gamle" escort.
Hvem ville dog ønske sig en Mondeo med kun 8 ventiler, medmindre det så skulle være en diesel, 1,8 TD, kendt fra Sierra P100......

.
: 31 jan 2004, 00:25
af skou_
alt kan lade sige gøre...... men det koster.... vel 50 kg hvis det skal holde til noget.... og du får den ikke synet.... + hvis du blir stoppet eller laver ulykker så bliver DU holdt ansvarlig for det..... LORTE LAND....
skou
: 31 jan 2004, 08:28
af Jakob Hansen
Transitfar skrev:Nej-nej, Jakob, det er omvendt.....
Man starter med en CVH, som man så sætter en zetec-bund på.
Så kan man nemlig forøge slagvolumen, og samtidig beholde alt i manifolder, turbo, slanger, rør, udstødning osv. på sin "gamle" escort.
Hvem ville dog ønske sig en Mondeo med kun 8 ventiler, medmindre det så skulle være en diesel, 1,8 TD, kendt fra Sierra P100......

.
Er det ikke lige meget hvad man starter med? Man ender jo alligevel op med en motor der kører med en Zetec bund og CVH-turbo topstykke...Lige som jeg skrev

: 31 jan 2004, 16:48
af Transitfar
Jo, det er det da i princippet, så længe motoren hænger på motorstativet.
Og egentlig forstår jeg heller ikke at de gider lave sådan en hybrid-motor.
Som sagt er der da ingen fidus i at lægge et CVH-topstykke i en Mondeo, og det må da være bedre med en komplet zetec-motor i en (ældre) Escort, i stedet for "bare" at flytte bunden over.....
Men det er da sjovt at læse om......
: 31 jan 2004, 20:39
af morten
Jeg har lige snakket med nogen som har turbo på sin mondeo!!!
Den ene har 300hk og er en 2,0
den anden har 250hk og er en 1,8 std kun ændre toppakningen og har kørt i 5 år med det... så det ser ud til at det sagtens kan lad sig gøres..
men ved i hvor man kan få fat i en manifold til turbo henne??
: 31 jan 2004, 21:41
af Nolan
Jeg har lige snakket med nogen som har turbo på sin mondeo!!!
Den ene har 300hk og er en 2,0
den anden har 250hk og er en 1,8 std kun ændre toppakningen og har kørt i 5 år med det... så det ser ud til at det sagtens kan lad sig gøres..
Hmmmm.
En Zetech m. 250 eller for så vidt 300 hk - den er ihvertfald ikke "kun ændret toppakningen". Her er vi ude i noget med andre stempler, plejlstangsbolte, lejer etc. Og hvordan har vedkommende fået gearkassen til at holde ? MTX75'eren har det IKKE ret godt med høje momenter.
/Nolan