Side 2 af 2

: 08 dec 2003, 21:57
af mh
Transitfar skrev:Spoler???? Er det tændspolerne, eller hvad????
En tændspole er da ret enkel at kontrollere


ja måske men det bliver noget kedeligere når der er tale om nogle gange er der dårlig gennemgang derfor betaler jeg gerne prisen (hvis ikke den er alt for dyr)for et sæt spoler for at finde ud af at det ikke var eller er det der er galt.................... hvis der er nogen der ved det må de da gerne komme med data'erne på en tech II tændspole mærket A.B og C (hvis det skulle have en forskel) jeg ved nemligt ikke hvad jeg skal måle af værdi....... jeg ved godt hvordan jeg måler den ud det er ikke det...... men noget at læne sig op ad for at finde ud af om den målte værdi på primær og sekundær siden er iorden er jo nødvendigt og det er jo ikke lige noget de velvilligt vidergiver til menigmand........

: 08 dec 2003, 23:22
af Transitfar
Nu kender jeg jo godt nok ikke en dyt til dit anlæg, og ud fra disse enestående forudsætninger(!) er jeg faktisk villig til at vædde (indtil flere kr) på, at der ikke er noget som helst specielt ved de tændspoler, og at måleværdierne til forveksling vil ligne noget fra en lærebog.

Jeg ved godt, at det altid er et problem med stik, men er det ikke muligt at teste dem (en af gangen) i en kørende bil????

Eller der må da være et elektro-værksted derovre på øen, som kan sætte dem på seriøst arbejde i en testbænk????

Bare et par ideer, men hvis man har flere penge end tid....... :wink: .

Personligt ville jeg dog til enhver tid foretrække en test.
Du har sikkert, ligesom jeg, også oplevet at fabriksnye ting ikke fungerede som forventet :evil: , og så står man der.....

: 09 dec 2003, 16:21
af Lerup
Hvad skal du bruge af måleværdier på spolen? Jeg har min tec2 liggende på skrivebordet lige nu, så jeg kan da hurtigt lige smække et multimeter på hvis det kan hjælpe?!

: 09 dec 2003, 17:30
af Lerup
Arh damn, kommer lige i tanke om at det kun er TEC'en der ligger på skrivebordet. Spolerne sidder stadig i bilen, beklager....