Side 2 af 2

: 28 okt 2003, 17:43
af kaj
hej martin! kan du ikke prøve at citere derfra! (hvordan man ser på et tændrør at det kører med korrekt gab? det er jo det du tidligere i denne tråd har påstået du er i stand til!) ps. jeg har ingen forbindelse med nick. vil give dig ret i at den bil ofte har været defekt! men den har også haft mange (uerfarne) ejere! 2,2bar på sådan en motor er et godt eksempel!

: 28 okt 2003, 23:24
af mh
tinasmartin skrev:der gælder ca. det samme for ukorrekt tændrør som forkert justeret tændrør.....


farver (koder), sod aflejringer og dårlig motorgang..........

: 29 okt 2003, 09:41
af kaj
hej martin! nu skal du ikke tro at alle forfølger dig! men når du bestemt ikke har ret så har du ikke ret! du kan lave gabet så stort at gnisten faktisk ikke kan springe, eller lukke gabet så der ingen gnist er. i begge tilfælde vil tændrøret blive vådt (og måske sort)! hvordan du vil påvirke farven i anden retning ved kun at ændre gab er mig en sand gåde!!!!???? noget nyt om fordmobilen ?

: 30 okt 2003, 00:40
af mh
skal op og hente den imorgen :wink: :wink:

: 30 okt 2003, 14:37
af Bobafett
Nu er min motor ikke turboladet, men jeg har sådan nogle meget specielle tændrør der består af fire sideelektoder og en midter. Sideelektroderne når kun lige op til toppen af midterelektroden, de dækker den ikke eller sådan noget. Men der er dælme en gigantisk gnist på den. Så behøver man heller ikke eksperimentere med spring siden og flere skiver osv...

: 30 okt 2003, 18:54
af ford fan
1 sideelektrode = 1 gnist. 2= 1 gnist. 3= 1 gnist. 4 sideelektroder = 1gnist!!!

: 30 okt 2003, 23:24
af mh
ja den tager kun den letteste vej færdigt......... lige som de fleste andre hopper over hvor gæret er væltet hehe