Side 2 af 3

: 03 okt 2003, 23:09
af Nolan
martin. V Skrev:
Æææ en Zetec har da hydraliske løftere,så hvis tandremmen sprænger så lukker ventilerne da bare.

Martin.


Tjah - hvis bare hydrauliske følgere virkede på den måde....... :?

Så er toppen rykket af - mindst 4 indsugningsventiler er ihvertfald døde. Jeg skal lige prøve petroliumstricket for at sikre mig, at stemplerne ikke har taget skade. Det ser nu ikke ud som om de har fået så stort et drøn ???

Fandt et andet topstykke istedet for at forsøge at renovere noget. En bekendt havde det til at ligge. Måtte lige slippe 400 for at få det planslebet, men så er det vist også ok. Jeg skal bare lige have slebet lidt ventiler og gjort noget arbejde med portene, så skulle jeg være kørende igen.

Og så var det altså et leje i et remhjul, der gav op - ikke remmen. Den bliver sgu skiftet sammen med alle hjul hver gang jeg clocker 60.000.

Tak for sympatien - der er sgu mere at hente her end hos konen ;-)

/Nolan

: 03 okt 2003, 23:34
af Havneren
Har selv lige haft rykket en gearkasse i stykker... Kunne ikke finde en brugt så jeg måtte bygge den sammen med en anden model. Sådan er det jo.

: 04 okt 2003, 04:57
af lars ørum
man kan jo ikke finde noget hvis ikke spørger dem der har!!

: 05 okt 2003, 16:35
af Staalanden
Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men hvad er petroliumstricket :?:

: 05 okt 2003, 16:59
af Nolan
Staalanden skrev:Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men hvad er petroliumstricket :?:


Du drejer krumtappen, så alle stempler står i samme højde - fylder petrolium i boringerne - og ser at væskestanden falder lige hurtigt i alle cylindre.
Gør den ikke det, har du formodentligt ødelagte stempelringe i de cylindre, hvor væskestanden falder hurtigere. Det var Per Mai fra scantune, der beskrev det i et indlæg for noget tid siden.
At man så lige skifter olie efter den tur, bør vel ikke være nødvendigt at skrive ?

:wink:

/Nolan

: 05 okt 2003, 17:06
af Nolan
Så er der billeder:


http://80.196.115.45/IM000821.JPG
http://80.196.115.45/IM000820.JPG
http://80.196.115.45/IM000822.JPG


Auch !!!!

Læg lige mærke til de udstødningsventiler - DE SKAL ALTSÅ IKKE STÅ ÅBNE !!

:cry:

/Nolan

: 05 okt 2003, 20:11
af mh
AV.... FY.... FØJ.... PIS....¤#"+?* :!: :!: :!:

FLYT DEM :!:
man kan mærke det gennem marv og ben :cry: :cry: :cry:
fuld medfølelse herfra :cry:

: 05 okt 2003, 21:46
af McCoy SPC
Ja også her fra, fuld medfølelse.

Men må da lige sige at det er et godt kamera du har brugt til de nærbilleder :wink:

: 06 okt 2003, 19:55
af Staalanden
Det var da ellers smart :D
Tak for svaret.

Jesper

: 07 okt 2003, 17:39
af Nolan
Så er vi rullende igen......

Det holdt sgu hårdt. De latterlige hydrauliske knastfølgere nægtede sgu at samarbejde :evil:

Det tog mig timer at få liv i den.

Nå, men eneste problem efter udskiftningen er en lidt urolig tomgang. Jeg har vist en utæthed på indsugningssiden et eller andet sted.

/Nolan