Side 2 af 3

: 06 okt 2003, 14:46
af carfreak
min bil er mit liv, men jeg har snart taget livet af den gamle maskine den har alligevel gået 270.000km, så der skal ikke tunes mere på den, den skal bare ligge klar til når bil skal til syn, der er slet ingen her inde som ved h´vad mit projekt vil komme til at koste, har en som kan montere det på et autoriseret Ford værksted, selvom min bil er en vw, burde de kunne ordne det.

: 06 okt 2003, 14:49
af carfreak
har forresten købt den nye motor incl gearkasse, fra tyskland den har gået 98.000km, og har stået mig i 7.500, men den er helt standard øv øv

: 06 okt 2003, 15:42
af carfreal
glemte lige at få det fakta med at prisen er uden afgift

: 07 okt 2003, 14:38
af carfreak
Lidt ændringer i projektet.
i stedetfor bosch insprøjtning, vil gerne havde spjældhuse på, kan det fungere sammen med kompressor.
det vil sige projektet er nu: schrick knast 276gr., mahle stempler, stål krumtap, saenz pejlstænger, portet og poleret top, spjældhuse, banan manifold, komplet 2,5" hartmann, titaniums ventiler, intercooler, og forhåbentlig twin rotrex kompressor, hvis det ikke kan være der må jeg nøjes med en.

PS: HVEM HAR VÆRET IND PÅ MIT NAVN OG SKRIVE AT JEG HAR KØBT EN NY MASKINE DER HAR GÅET 98.000 FOR 7.500 ER DET IKKE LIDT BILLIGT NÅR DETNU SKAL FORESTILLE AT VÆRE MED GEARKASSE

PPS: Jeg leder stadug efter drømme maskinen :twisted:

: 07 okt 2003, 15:58
af Yugo Turbo
du kan jo bare registrere det navn så er det dit, såre simpelt...

: 07 okt 2003, 16:03
af Yugo Turbo
nu er jeg ikke helt sikker, men spjældhuse OG kompressor? hvis jeg ikke tager helt fejl er spjældhusene sugemotorens bedste indsugningstype på grund af mindst modstand i indsugningen. fire (på 4 cylinders motorer) tragte med fri blæs indtil indsugningsventilen... men det er her jeg ikke lige kan se hvordan i vil kombinere de to typer. vil i sætte kompressoren til at blæse ned på alle tragtene? glæder mig til noget forklaring for jeg kan ikke lige se hvordan

: 07 okt 2003, 21:13
af Carfreak
jeg spurgte jo også om det kunne lade sig gør med spjældhuse, kan det ikke lade sig gørehvis du samler en form for kasse hen over spjældene, hvor kompressoren kan pumpe luften hen i. via en proper rørføring.

: 08 okt 2003, 11:53
af Yugo Turbo
nu har jeg kun leget med turbo, så tør ikke svare alt for sikkert, men kan ikke helt se fordelen ved din ide... spjældhusene er der jo på en sugemotor for at de skal få så meget luft så muligt, sådan at motoren skal bruge mindst muligt energi på at "trække" vejret... men du vil ha kompressor på og så får den jo trykket luften ind og dermed skal den nok få hva den skal ha af luft... og hvis den stadig ikke får nok må du jo sætte en mindre kompressor remskive på. sørg for en god stor intercooler og du skal jo også ha godt tjek på benzin tryk og mængde... glæder mig til at høre mere om projektet. 8)

: 08 okt 2003, 14:20
af Wildert
Som Yugo Turbo er inde på, så giver det ikke meget mening med spjældhuse og tryk.
Skal der tryk på, så kan du lige så godt lave en plenumindsugning med et godt stort spjældhus på (altså efter samme model som der er nu - bare større, og med bedre afstemt plenumkammer), og så ellers trykke ind i det.
Man kan godt bygge et kammer foran spjældhusene som man kan sætte tryk på, men det giver overhovedet ikke mening, og er for dyrt i forhold til en ordentlig plenummanifold som anyway kommer til at virke ca. lige så godt under tryk.

Nu er det ikke for at jeg skal virke smart eller provokerende, men hvis du selv vil sætte tingene sammen, så lyder det på din viden, som om at du måske skulle starte lidt lavere i ambitionerne, få lidt mere viden, eller bare sætte nogen der har styr på det, til at lave det (koster kassen).
Et projekt af den slags du snakker om der, er en ordentlig omgang, og hvis det skal være pengene værd, skal det laves så det virker = det kræver viden og big bucks. Om du har pengene ved jeg ikke - men hvis du har, så vil jeg råde dig til, med den lidt begrænsede viden det lader til at du har, at besøge en proffesionel tuner, eller finde et færdigt kit.
Du kommer ingen vegne med bare at slynge navne og betegnelser om dig - det laver ikke en vindermotor.

: 08 okt 2003, 23:58
af Carfreak
nu har jeg så en med rimelig stor viden til at hjælpe mig med monteringen det er ikke noget problem og det er gratis, delene har han fundet, jeg spurgte jo også om det med spjældhusene kunne lade sig gøre, og spurgte om der var nogle herinde som kendte til bedre dele og kunne give n pris på det hvis du mener du kan dete wildert så gør det.
:twisted: