: 01 okt 2003, 22:58
til too much noz... tror du skal starte med at få dig noget turbo erfaring inden du udtaler dig om den slags igen... hvis man skal lave en bil om til turbo eller kompressor, så er der lidt småting man skal ha med på huskeseddelen og alt efter ønsket tryk bliver ønskelisten længere og længere og længere... langt de fleste motorer kan holde til 0,3-0,4 evt 0,5 standard, derover skal man kigge lidt på kompression, benzin skal den jo ha mere af alt efter tryk det siger sig selv, kobling skal overføre flere kræfter, sænket kompression kan laves på flere måder... den nemme er to toppakninger, de mere besværlige er at tage af stempelerne men med det følger at krumtappen skal afballanceres med de nu knapt så høje stempeler... man kan dog også købe knapt så høje stempeler (nok smartest for så har du ikke et svagere stempel), men de skal stadig passe til krumtappens kontravægte. man kan også fjerne materiale i topstykket så forbrændingskammeret bliver større... har vist læst et sted at du vist arbejder på peogeut, måske samme sted som tinasmartin så vidt jeg husker kaldte han dig lærling et sted. det skal her være sagt at turbo konvertering ikke altid er lige let, men man kan hva man vil og også på en saxo. kender en del der har tryk på franske biler og det går nu fint! men de der kører med tryk vil sikkert gi mig ret i at man da skal være mere påpasselig end med en sugemotor. MEGET vigtigt skal motoren være driftvarm i OLIEN før man gir den kniven. men det er ikke nok bare at la den stå i tomgang som nogen gør, for så er gearkasse og gearolie ikke driftvarm... med andre ord INTET holder evigt og det er det man ved når man belaster materiellet mere end normalt, man kolde motorer og gearkasser holder aller kortest.
iøvrigt til too much noz... kig lige forbi per mai's hjemmeside før du rakker manden ned igen... der findes folk i verden der kan mere end dig junior!
iøvrigt til too much noz... kig lige forbi per mai's hjemmeside før du rakker manden ned igen... der findes folk i verden der kan mere end dig junior!