Side 2 af 3
pakning
: 02 okt 2003, 21:00
af Kenneth johnsen
har nu skilt den ad igen..
har fundet ud af at topstykket ER skævt!
Kompressionen viste. 75,20,35 og 90
tænkte at hvis topstykket var skævt viste den nok andre tal hvis det blev spændt lidt mere.
så viste den 90, 35, 45 og 115
det lyder også underligt at når man kikker på cylinderne er der intet at se, men at den så har taget skade ved de 3 cylinedere..
så jeg regner med at sætte andet topstykke på og så skulle det bare køre
så er det lige, SKER DER NOGET MED AT BRUGE TOPPAKNINGEN IGEN?
den er jo helt ny. har godt nok været i men den har ikke været startet..
på forhånd tak. i er sgu flinke at hjælpe

: 02 okt 2003, 21:06
af mh
ud med den og nyt på
for du har haft spændt toppen og så er hele pakningen trykket sammen oveni købet til et skævt topstykke så der er ingen vej udenom

: 02 okt 2003, 21:44
af Kenneth johnsen
hmm ja..
men tænkte på at spænde det 5nm mere.. så den blev trykket sammen
: 03 okt 2003, 13:15
af McCoy SPC
Syntes helt sikkert også at du skal købe en ny toppakning!!!! Det vil være meget dumt at begynde at spænde boltene mere end angivet, der er jo en ret god grund til at der er data for det.... Der er jo en bestemt brudstyrke på bolten, og det kan godt være at den holder til at blive spændt lidt xtra, men så når nu at du får startet motoren og du kommer blæsende ude på motorvejen og kværnen er godt varm, kan det være at det sige knæk, og så kan du ende med samme problem.
Det er tit der er en nem løsning på ting, men det er sjælden at det er nogen go løsning i det lange løb.
Man kan lige så godt gøre det ordentligt fra starten a.
Nu har jeg fået udtrykt min point *G*

hmm ja
: 04 okt 2003, 11:02
af Kenneth johnsen
men tror faktisk at den motor skal erkendes død..
nu har jeg brugt den samme toppakning alligevel..
kompressionen viser 140.85.80.135
og det har altid været de 2 midterste cylindre der er galt med..
opgiver snart ..
tror at der er røget 2 stempel ringe
Så..
: 05 okt 2003, 12:40
af Kenneth johnsen
Så. nu har jeg haft den startet. og den starter/går fint på alle cylinderne..
men stadig ikke så meget kompression på 2 og 3
men det være at det kommer..
tager chancen og samler den og ser hvordan den går..
går den af h.. til kommer den gamle motor i igen
: 05 okt 2003, 13:18
af mh
ja prøv det knal eller fald...... prøv svedol

hehehe
sådan
: 06 okt 2003, 20:49
af Kenneth johnsen
Så.. har fået den samlet.
Nu har jeg ikke givet den tæsk endnu.. men det ser ud som om at den kører fint.. og det trækker fint nok..
men den prutter noget i tomgang + ved lave omdrejninger..
den er ikke glad for at man lige røre ved speederen..
så vil den gerne hoppe lidt.
der er jo kommet andet topstykke på..
kan det være ventilerne der skal stilles?????????
eller noget helt andet?
: 06 okt 2003, 20:58
af McCoy SPC
Jeg vil mene at det er en nødvendighed at uanset hvad skal man stille ventiler når man har rodet med det, så det syntes jeg da i allerhøjeste grad at du skal gøre. Det er ikke sikkert at det er det, men det er altid en go ide.......
: 06 okt 2003, 21:37
af Kenneth johnsen
rigtigt nok..
men det kunne tyde på tændingen..