nos anlæg
Redaktør: Moderatorer
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Nu skal man lige passe på her engang!!
Jeg kan se på billedet at det er tørnos og derfor kan man ikke bare skifte dyse
Tørnos lukker tryk igennem Benz regulatoren og hæver benz trykket og giver en forudbestemt mængde benz. Hvis man skifter dysen i nosfoggeren ændrer det ingenting på benz tilførslen. Det betyder ikke så meget lige i dette tilfælde da anlægget normalt er lavet til dyse 32 (ca 50hk) og du kun går nedaf med de andre dysser
Den tabel som jeg tror du henviser til kan kun bruges på vådnos. Tørnos er en videnskab at få til at køre 100% perfekt men jeg vælger stadig at køre med det da jeg mener der er visse fordele som bedre forstøvning af benz gennem de originale dysser og et manifold der er "tørt" hvilket mindsker chancen for backfire.
Jeg kan se på billedet at det er tørnos og derfor kan man ikke bare skifte dyse
Den tabel som jeg tror du henviser til kan kun bruges på vådnos. Tørnos er en videnskab at få til at køre 100% perfekt men jeg vælger stadig at køre med det da jeg mener der er visse fordele som bedre forstøvning af benz gennem de originale dysser og et manifold der er "tørt" hvilket mindsker chancen for backfire.
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
Kenneth johnsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 84
- Tilmeldt: 17 jul 2003, 21:11
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Den til benzin kan du bare skifte løs på!! Men du kommer ikke til at kende blandingen så det passer. Det er rigtig at ved at skifte dyssen i t-stykket kan du få trykket til at stige/falde i benzregulatoren men det kan du kke bruge til noget da man skyder i blinde. Der findes ingen tabeller til tørnos da alle dysser og benztryk er forskellige. Vådnos bruger NOS's dysser og de har regnet det ud for folk ved foskellige benztryk/NOSdysser
I USA laves der tørkit specielt til forskellige biler så det passer 100% resten (os) må nøjes med et universal kit der er sat til at køre benzin nok til alle biler. Derfor passer blandnigen sjældent og det er pissesvært at indstille da der til skal MEGET store dysser i t-stykket for at få trykket til at falde
I USA laves der tørkit specielt til forskellige biler så det passer 100% resten (os) må nøjes med et universal kit der er sat til at køre benzin nok til alle biler. Derfor passer blandnigen sjældent og det er pissesvært at indstille da der til skal MEGET store dysser i t-stykket for at få trykket til at falde
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
Kenneth johnsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 84
- Tilmeldt: 17 jul 2003, 21:11
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Problemet i det du siger ligger her ---- Jeg tror det du har er et dry 5122 anlæg som er det anlæg de fleste kører med herhjemme. Sættet kommer med dysse 32 i foggeren og 42 i t-stykket. Dette giver på min ca 80psi i benztryk. Ønsker man MINDRE benzin, altså mindre benztryk skal der en STØRRE dysse i da overtrykket i ben regulator slangen lledes gennem denne dyse. Jo større dyse - mindre overtryk - mindre benzin. At bruge størrelse 18 på min bil ved jeg ikke hvad giver i tryk men MEGET højt, men igen forskelligt fra bil til bil
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
-
Kenneth johnsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 84
- Tilmeldt: 17 jul 2003, 21:11
1.3/1.6 EFI 110hk