2 gasspjæld???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Lancerlot

#11 Indlæg af Lancerlot »

PÅ en mitsu som kører med luftmængdemåler skal denne ihvertfald erstattes af en MAP sensor og noget motorstyring for at køre med twin spjæld. TPSen bruges kun på det ene spjæld og det andet spjæld skal ikke åbne samtidigt med det org., men først v. ca. 2500-3000omdr. for at bibeholde et ordentligt bundtræk. Det kan man jo justere sig frem til uden at kende den reelle spjældvinkel, men blot udfra sin omdr. tæller.
Det er i hvertfald det letteste, for at få det til at køre nogelunde, men justering på rullefelt er selføgelig et must for en optimal opsætning.

Lance
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

kode ordet her er :

"og noget motorstyring"

MAPsensor er det rigtige at bruge, men det kræver altid noget motorstyring ud over det originale(medmindre man selv HAR ´MAP sensor på bilen)
RS

2 Gasspjæld

#13 Indlæg af RS »

For at gøre det lidt lettere skulle jeg måske lige sige at det er gasspjæld på en PUG 306 2.0 16V, hvis det kan lade sig gøre det lidt lettere ?? motoren er ikke helt standard :twisted: derfor skal den have lidt mere at leve af..


MVH Mark
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#14 Indlæg af Yugo Turbo »

den skal være MEGET ved siden af standard for at det du skriver bliver nødvendigt... hva med nogt benzintilskudssystem? evt en benzinblandingsmåler til kabinen for at du ´kan se om du kører fed eller mager... for fed taber potentiel effekt og giver unødigt slid på motoren og for mager ved du sikkert godt giver hul i stemplerne hvis du får givet den lidt for meget af kniven... kig evt ind på www.k-power.dk efter en blandingsmåler. her på siden fåes omex 500 der er en ganske fantastisk motorstyring med mange fede features. der findes dog både meget større (og MEGET dyrere). ellers evt tilskudssystem... mange muligheder
Brap brap brap...
Billede
Getz

#15 Indlæg af Getz »

kig evt ind på www.k-power.dk efter en blandingsmåler


Deres webmaster kunne jo også tage en kik ind :shock:

Hint klik på Benzin tilskud MF-2 og ikke FM1 - 1,2 Blandingsmåler :wink:
RS

2 Gasspjæld

#16 Indlæg af RS »

det er en rimelig pumpet motor så mere derfor tænkte jeg på måske at lave et y hvor der sidder de 2 spjæld på som går ned på indsugningen
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#17 Indlæg af nmb1022 »

Det vil vel ikke give noget at sætte dem på et Y ?? Luften er jo stadig begrænset efter spjældne. Så kunne du jo lige så godt sætte 2 luftfiltre på istedet (samme effekt). Det skal laves vel laves ligesom på billedet eller hvad?? (jeg skyder i tågen her)
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
RS

2 Gasspjæld

#18 Indlæg af RS »

ja men det med at sætte 2 luftfilter i et y er prøvet nu ville jeg prøve med 2 spjæld istaden for indsugningen er jo heller ikke standerd
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#19 Indlæg af nmb1022 »

Det jeg mener er at du stadig har begrænset din indsugning i Y stykket og derfor ikke vil komme mere luft igennem
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

Ja det vil svare til at tro at der kommer mere knald på en plomberet puch maxi ved at smække en 45mm dobbelt karb. på.....

Det svageste led er kodeordet her.....
Besvar