EFI

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM

#11 Indlæg af HenrikGM »

MS kan _IKKE_ sammenlignes med MF2

MF2 er et tilskudssystem med begrænsede justeringsmuligheder.

MS er et fuldt programmerbart stand alone indsprøjtning. Det kan dog også køre piggyback hvis du absolut vil.

Gå ind på MS siden og se nogle af screenshotsne så kan du se hvad der er af muligheder.

Se: http://www.geocities.com/perboddum/megasquirt.html

Det er vist den mest avancerede version til dato, hvis vi ser bort fra tændingsversionerne.
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#12 Indlæg af Hald79 »

hej....

MS kan på ingen måde sammenlignes men MF2 da det er et "Stand alone"system., hvilket vil sige at man piller alt det gamle indsprøjtnings ledningsnet af og derefter bygger et nyt som passer til megasquirt. det tager omkring et par aftener ( det gjorde det ihvertfald for mig).
Selve indkøringen af MS svare stort set til indkøringen af de andre "dyre" systemer....altså grov justering på vejen og derefter finjustering på felt....

MVH Jens Hald
Gaba

#13 Indlæg af Gaba »

OK. Mange tak for hjælpen. Nu vil jeg tænke lidt over hvad det bliver til eller om den bare skal fortsætte med MF2. Igen mange tak
Claus Gundersen
Senior Medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af Claus Gundersen »

Kan dog kun anbefale EFI Euro1. Kører selv med systemet, og der er naturligvis en årsag til at det er så dyrt.
De folk der har certifikat i programmering (5 i dk sidst jeg spurgte) af EFI boxen, ved virkelig hvad de laver. Sikkert også derfor der kun er så få i dk der har muligheden for det.
EFI er et YDERST gennemprøvet system, som bla bruges på mange DTC/Rally biler, og der er mange muligheder. Boxen kan flyttes fra bil til bil, dvs at skifter man bil, kan man få boxen monteret i den nye bil.
EFI er super godt, både til N/A og tryk tuning.
En gang turbo, altid turbo !
HenrikGM

#15 Indlæg af HenrikGM »

Der er klart en fordel i euro systemet. Men den betaler man så også for.

Det er jo to _VIDT_ forskellige kundegrupper Euro og MS henvender sig til. Prisforskellen er noget i retningen af 25.000dkr for Euro boksen(har jeg hørt) hvor MS koster beskedne ~2000dkr alt incl hvis man selv gider gøre en indsats.

Så en egentlig sammenligning kan der vist dårligt blive tale om. Antallet af features er også en kæmpe forskel. Kan man læse manualen til MS kan man selv montere det, og justere bilen uden brug af eksperter, hvilket medfører en fornuftig pris på det færdige produkt. Euro er der 5 i DK der kan justere og de har været på kursus for at få certifikat osv.
Næppe noget man selv sætter sig ind i på en Weekend. Det kan man med MS.

Så en egentlig sammenligning kan der ikke rigtigt blive tale om.
Euro er for proff race folket, hvor MS er for DIY folket der vil selv, og ikke vil poste en formue i det, men stadigt vil have programmerbart EFI.
Gaba

#16 Indlæg af Gaba »

Wow, er der kun 5 i DK, der kan lave EFI. Så må jeg hellere holde mig gode venner med ham :D Regner med at den næste bil bliver med EFI, har hørt de er faldet lidt i nypris. Det der MS, lyder lidt for indviklet til mig selv. Igen tak for hjælpen
HenrikGM

#17 Indlæg af HenrikGM »

Hvis MS er indviklet så tør jeg ikke tænke på hvad du synes om Euro styringen!!!
Jeg tror du skal holde dig så gode venner med ham du kender at han vil montere og justere det hele for dig. Det bliver vist det bedste for dig i det lange løb.
Gaba

#18 Indlæg af Gaba »

Jep. Har lige snakket med ham. Han er ikke bekendt med MS, så jeg det blir sgu EFI til den tid. Regner ikke med han forkaster mig lige med det samme (skal lave lave min bil i næste uge :lol: )
Claus Gundersen
Senior Medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#19 Indlæg af Claus Gundersen »

Jeg er også forgabt i EFI, da jeg ved hvordan det virker :) Men du har naturligvis ret, MS kan slet ikke sammenlignes med EFI, hverken på pris eller funktioner.
En gang turbo, altid turbo !
Besvar