EFI
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
MS kan _IKKE_ sammenlignes med MF2
MF2 er et tilskudssystem med begrænsede justeringsmuligheder.
MS er et fuldt programmerbart stand alone indsprøjtning. Det kan dog også køre piggyback hvis du absolut vil.
Gå ind på MS siden og se nogle af screenshotsne så kan du se hvad der er af muligheder.
Se: http://www.geocities.com/perboddum/megasquirt.html
Det er vist den mest avancerede version til dato, hvis vi ser bort fra tændingsversionerne.
MF2 er et tilskudssystem med begrænsede justeringsmuligheder.
MS er et fuldt programmerbart stand alone indsprøjtning. Det kan dog også køre piggyback hvis du absolut vil.
Gå ind på MS siden og se nogle af screenshotsne så kan du se hvad der er af muligheder.
Se: http://www.geocities.com/perboddum/megasquirt.html
Det er vist den mest avancerede version til dato, hvis vi ser bort fra tændingsversionerne.
-
Hald79
- Senior Medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: midtjylland
- Kontakt:
hej....
MS kan på ingen måde sammenlignes men MF2 da det er et "Stand alone"system., hvilket vil sige at man piller alt det gamle indsprøjtnings ledningsnet af og derefter bygger et nyt som passer til megasquirt. det tager omkring et par aftener ( det gjorde det ihvertfald for mig).
Selve indkøringen af MS svare stort set til indkøringen af de andre "dyre" systemer....altså grov justering på vejen og derefter finjustering på felt....
MVH Jens Hald
MS kan på ingen måde sammenlignes men MF2 da det er et "Stand alone"system., hvilket vil sige at man piller alt det gamle indsprøjtnings ledningsnet af og derefter bygger et nyt som passer til megasquirt. det tager omkring et par aftener ( det gjorde det ihvertfald for mig).
Selve indkøringen af MS svare stort set til indkøringen af de andre "dyre" systemer....altså grov justering på vejen og derefter finjustering på felt....
MVH Jens Hald
-
Gaba
-
Claus Gundersen
- Senior Medlem
- Indlæg: 261
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Kan dog kun anbefale EFI Euro1. Kører selv med systemet, og der er naturligvis en årsag til at det er så dyrt.
De folk der har certifikat i programmering (5 i dk sidst jeg spurgte) af EFI boxen, ved virkelig hvad de laver. Sikkert også derfor der kun er så få i dk der har muligheden for det.
EFI er et YDERST gennemprøvet system, som bla bruges på mange DTC/Rally biler, og der er mange muligheder. Boxen kan flyttes fra bil til bil, dvs at skifter man bil, kan man få boxen monteret i den nye bil.
EFI er super godt, både til N/A og tryk tuning.
De folk der har certifikat i programmering (5 i dk sidst jeg spurgte) af EFI boxen, ved virkelig hvad de laver. Sikkert også derfor der kun er så få i dk der har muligheden for det.
EFI er et YDERST gennemprøvet system, som bla bruges på mange DTC/Rally biler, og der er mange muligheder. Boxen kan flyttes fra bil til bil, dvs at skifter man bil, kan man få boxen monteret i den nye bil.
EFI er super godt, både til N/A og tryk tuning.
En gang turbo, altid turbo !
-
HenrikGM
Der er klart en fordel i euro systemet. Men den betaler man så også for.
Det er jo to _VIDT_ forskellige kundegrupper Euro og MS henvender sig til. Prisforskellen er noget i retningen af 25.000dkr for Euro boksen(har jeg hørt) hvor MS koster beskedne ~2000dkr alt incl hvis man selv gider gøre en indsats.
Så en egentlig sammenligning kan der vist dårligt blive tale om. Antallet af features er også en kæmpe forskel. Kan man læse manualen til MS kan man selv montere det, og justere bilen uden brug af eksperter, hvilket medfører en fornuftig pris på det færdige produkt. Euro er der 5 i DK der kan justere og de har været på kursus for at få certifikat osv.
Næppe noget man selv sætter sig ind i på en Weekend. Det kan man med MS.
Så en egentlig sammenligning kan der ikke rigtigt blive tale om.
Euro er for proff race folket, hvor MS er for DIY folket der vil selv, og ikke vil poste en formue i det, men stadigt vil have programmerbart EFI.
Det er jo to _VIDT_ forskellige kundegrupper Euro og MS henvender sig til. Prisforskellen er noget i retningen af 25.000dkr for Euro boksen(har jeg hørt) hvor MS koster beskedne ~2000dkr alt incl hvis man selv gider gøre en indsats.
Så en egentlig sammenligning kan der vist dårligt blive tale om. Antallet af features er også en kæmpe forskel. Kan man læse manualen til MS kan man selv montere det, og justere bilen uden brug af eksperter, hvilket medfører en fornuftig pris på det færdige produkt. Euro er der 5 i DK der kan justere og de har været på kursus for at få certifikat osv.
Næppe noget man selv sætter sig ind i på en Weekend. Det kan man med MS.
Så en egentlig sammenligning kan der ikke rigtigt blive tale om.
Euro er for proff race folket, hvor MS er for DIY folket der vil selv, og ikke vil poste en formue i det, men stadigt vil have programmerbart EFI.
-
Gaba
-
HenrikGM
-
Gaba
-
Claus Gundersen
- Senior Medlem
- Indlæg: 261
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt: