Side 2 af 4
: 28 aug 2003, 07:17
af Yugo Turbo
jeg har en trykkarburator fra en renault 5 gt turbo samt trykregulator til salg hvis det ku ha interesse. kr 1000 og sagerne er dine. har kørt med det på en 1,4 liters uno turbo med 0,6 i tryk og det har fungeret upåklageligt i 2 år. lig evt en private message med nummer så ringer jeg til dig hvis du så være interesseret.

: 28 aug 2003, 11:22
af MC!
Yugo Turbo> Undskyld jeg spørger men hvorfor har du sat kaburator på en uno turbo når den standart har insprøjtning?? Kan ikke se nogle fordele ved det?? hvor mange heste havde den??
--------------------------------------------------------
Uno Turbo 1987 - 1,3L 0,8bars
: 29 aug 2003, 08:44
af Yugo Turbo
det var fordi at bare det at lokke en 1,4 liters uno turbo med gearkasse og det hele ned i en yugo 55 er ikke for let, så ville vi (en mekaniker kammerat der hjalp i starten og mig) slippe for også at sku lave ledningsnet. den havde vel ca 100 hk med 0,5 - 0,6 bar. men den motor døde desværre. så nu har jeg købt en ny og monteret hele sprøjtet lavet ledningsnet og renoverede gearkassen nu det var ude alligevel. (dejligt arbejde men det tog det meste af min fritid i næsten en måned) bestilte et 2. gearshjul og nogle nye skifte muffer hos fiat, men det er ikke ligefrem lagervarer jo. samt at jeg ikke er mekaniker

: 04 jan 2004, 20:31
af Postal DK
kassen uden om kaburatoren skal den sættes under tryk ?
Går trykket ikke tilbage i benzinslagen ?
: 04 jan 2004, 20:36
af lqs
det skulle benzintryksregulatoren gerne forhindre (benzintruk lidt over det øjeblikkelige ladetryk) MVH. søren
: 05 jan 2004, 06:41
af Gæst
Kan en std. kaburator "bygges" om til et der kan klare tryk

: 08 jan 2004, 19:42
af Morten VJ
lqs skrev:det skulle benzintryksregulatoren gerne forhindre (benzintruk lidt over det øjeblikkelige ladetryk) MVH. søren
Ja hvis benzin pumpen kan klare det forøgede tryk og leveringsmængde.
Hvilket er meget tvivlsomt.
MVH
Morten
: 08 jan 2004, 19:49
af Morten VJ
Anonymous skrev:Kan en std. kaburator "bygges" om til et der kan klare tryk

Kort fortalt Ja
Lang forklaring vil slide fingerne op på tastaturet, og at konvertere vil koste lang tid og mange penge, til dele i kaburatoren og de verse motorrenoveringer.
Mit råd er køb en programmerbar indsprøjtning med de korrekte dimensionerede dele, og det er kun et programmerings spørgsmål og ikke en investering i div nye dyser osv.
MVH
Morten
: 09 jan 2004, 04:10
af lqs
det skal være en ussel ELPUMPE der ikke kan følge med til de heste jeg tror vi skriver om her! skulle nok have skrevet ELPUMPE! std k-punpe har jeg set lave benzin til 440 heste! MVH. søren PS. har i set den svenske VOLVO KOMBI med karboratorer der kører 9 sek tider?
: 09 jan 2004, 06:34
af Postal DK
Kunne man ikke flytte kabutatoren ud før turboen ?
tjek denne side -->
http://www.student.uwa.edu.au/~smccask/ ... wthru.html