Kan en normal karburator. bruges til turbo???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#11 Indlæg af Yugo Turbo »

jeg har en trykkarburator fra en renault 5 gt turbo samt trykregulator til salg hvis det ku ha interesse. kr 1000 og sagerne er dine. har kørt med det på en 1,4 liters uno turbo med 0,6 i tryk og det har fungeret upåklageligt i 2 år. lig evt en private message med nummer så ringer jeg til dig hvis du så være interesseret. 8)
Brap brap brap...
Billede
MC!

#12 Indlæg af MC! »

Yugo Turbo> Undskyld jeg spørger men hvorfor har du sat kaburator på en uno turbo når den standart har insprøjtning?? Kan ikke se nogle fordele ved det?? hvor mange heste havde den??

--------------------------------------------------------
Uno Turbo 1987 - 1,3L 0,8bars
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#13 Indlæg af Yugo Turbo »

det var fordi at bare det at lokke en 1,4 liters uno turbo med gearkasse og det hele ned i en yugo 55 er ikke for let, så ville vi (en mekaniker kammerat der hjalp i starten og mig) slippe for også at sku lave ledningsnet. den havde vel ca 100 hk med 0,5 - 0,6 bar. men den motor døde desværre. så nu har jeg købt en ny og monteret hele sprøjtet lavet ledningsnet og renoverede gearkassen nu det var ude alligevel. (dejligt arbejde men det tog det meste af min fritid i næsten en måned) bestilte et 2. gearshjul og nogle nye skifte muffer hos fiat, men det er ikke ligefrem lagervarer jo. samt at jeg ikke er mekaniker 8)
Brap brap brap...
Billede
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#14 Indlæg af Postal DK »

kassen uden om kaburatoren skal den sættes under tryk ?
Går trykket ikke tilbage i benzinslagen ?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

det skulle benzintryksregulatoren gerne forhindre (benzintruk lidt over det øjeblikkelige ladetryk) MVH. søren
Gæst

#16 Indlæg af Gæst »

Kan en std. kaburator "bygges" om til et der kan klare tryk :?:
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#17 Indlæg af Morten VJ »

lqs skrev:det skulle benzintryksregulatoren gerne forhindre (benzintruk lidt over det øjeblikkelige ladetryk) MVH. søren


Ja hvis benzin pumpen kan klare det forøgede tryk og leveringsmængde.

Hvilket er meget tvivlsomt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#18 Indlæg af Morten VJ »

Anonymous skrev:Kan en std. kaburator "bygges" om til et der kan klare tryk :?:


Kort fortalt Ja :)

Lang forklaring vil slide fingerne op på tastaturet, og at konvertere vil koste lang tid og mange penge, til dele i kaburatoren og de verse motorrenoveringer. :(

Mit råd er køb en programmerbar indsprøjtning med de korrekte dimensionerede dele, og det er kun et programmerings spørgsmål og ikke en investering i div nye dyser osv.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#19 Indlæg af lqs »

det skal være en ussel ELPUMPE der ikke kan følge med til de heste jeg tror vi skriver om her! skulle nok have skrevet ELPUMPE! std k-punpe har jeg set lave benzin til 440 heste! MVH. søren PS. har i set den svenske VOLVO KOMBI med karboratorer der kører 9 sek tider?
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#20 Indlæg af Postal DK »

Kunne man ikke flytte kabutatoren ud før turboen ?
tjek denne side --> http://www.student.uwa.edu.au/~smccask/ ... wthru.html
Besvar