Side 2 af 2

: 29 aug 2003, 08:52
af Yugo Turbo
turbo og kompressor på samme motor er muligt, har set en toyota med det. ejeren forklarede det sådan her... du sætter trykrøret fra turboen fast i indsugningen af kompressoren og tryksiden af kompressoren gennem cooleren og op i indsugningen... så det er muligt med begge dele, dog er der plads til det? :?

: 29 aug 2003, 11:29
af RBR
Tak for Jeres svar.
Grunden til jeg spurgte var, at jeg læste om en Celica, hvor der både var eftermonteret turbo og kompressor. Så måske tænkte jeg :lol:
NOS har jeg også været inde vende i mine tuningsplaner. Men dem der kender til skidtet fraråder mig at bruge det da - som nok alle ved - er tørt brandstof med stor slidtage tilfølge. Ellers skal stempelringene skiftes og problemmet mig bekendt er at de er svære (læs; umulige) at finde!!
Men ellers var tanken netop at supplerer med NOS'en i de lave omdr. men..... er gået fra den ide da motoren skal jo også bruges i næste uge.
Er der nogen der "gode" erfaringer med NOS??

: 29 aug 2003, 12:54
af nmb1022
min har da ikke knækket sig endnu 7 9 13og alt det psi. Men det er meget vigtigt at den få nok benzin og man holder sig til et realistisk valg af dyse! Jeg skal brænde min gamle starlet af når den skal til syn og det bli'r med 150 dysse og tonsvis af benz. 200 hk i en baghjulstrækker på 640kg!!!!!!!!!!!! I de 2 sekunder det varer :-)