Side 2 af 2
: 04 aug 2003, 23:18
af Christopher
En turbomotor fungerer også som en sugemotor indtil den sætter tryk, så det fungerer udemærket, og det er forøvrigt et glimrende trick til at chekke for utætheder

: 05 aug 2003, 02:21
af Ole..
Det virker helt fint det med dieselstart! ingen tvivl!
Re: Montering af intercooler gav lavere ladetryk..:-( Hjææl
: 05 aug 2003, 11:44
af Møller
Brisse skrev:Det virker på en sugemutor da der er undertryk i indsugningssystemet, men på en trykladet motor er det (forhåbentlig

) lige omvendt, så den med disel-start dutter vist ikke her, da en evt. utæthed vil blæse disel-starten væk og ikke suge den ind i motoren.
Uøkonomisk og led lader der må sidde på den bil så. Min Uno agerer sugemotor indtil laderen tager fat, sådan mener jeg bestemt det er på alle biler med turbolader
Jeg vil tværtimod mene at på en turbobil er det i aller højeste grad anvendeligt, da der er masser af slanger der kan sprænge læk.
: 05 aug 2003, 12:05
af Datsundan
: 06 aug 2003, 12:09
af Saab-Daniel
Godt man kan hjælpe lidt...
Fik tricket fra Sverige, og det er da lidt nemmere end at afmontere alle rørerne og gå dem efter...
Daniel.
: 08 sep 2003, 23:30
af peder
evt kunne man da lige afmontere slangen fra luftfilteret til turboen og sætte bare 150 mbar på... og så sprøjte noget sæbevand over.... så vil utæthederne boble nok så fint op... men ikke mere tryk for så blæser sæben væk.... uden bobler..
peder