Side 2 af 3
: 07 jul 2003, 15:11
af Hald79
Hejsa.....
att.: cossie
strømfordeleren sidder org. på en 1,8 kadett GSI fra 1985........ det er desuden den samme som der sidder på ascona C 1,6, 1,8 og 2,0....
fordeleren er en selvstændig enhed og er derfor perfekt til "MS"......
hvis du vil vide mere om kadett projektet kan du/i jo bare sige til......
MVH Jens Hald Jensen
jenshald79@hotmail.com
: 08 jul 2003, 15:19
af RoadRunner
Lækker installation
Nu er EFI jo ret nyt for mig, og jeg håber snart mine MS ting ankommer fra USA. Men bortset fra det så skal jeg jo til at finde de andre stumper som er påkrævet til at kunne køre med EFI.
Herunder dyser.
Hvilke dyser er bedst med MS?? Høj eller lav modstands?? Noget som skal jeg skal lægge specielt mærke til?? tips og tricks modtages

: 08 jul 2003, 15:53
af HenrikGM
Dyser kan være høj elller lavohms ligesom du synes det er sjovt til
Der er indbygget strømbegrænsning der skal opsættes i softwaren hvis du vælger højohms, ellers brænder du dyserog/eller udgangstrins af i MS.
Bruger du ~6,8ohms formodstande på højohmsdyser er du ude over det opsætningsproblem. Det kan sagtens lade sig gøre du skal blot lige pille lidt velovervejet i "PWM" delen af softwaren, for en forkert værdi kan gøre at du afsætter op til 40-60Watt i dysen og så fiser den altså af. Følg manualen minutiøst omkring denne del så lkan du køre uden formodstande.
GM sensorer er plugnplay, andre skal kalibreres, som kan være lidt besværligt og kan evt medføre du skal skifte en modstand på printet, ikke noget besværligt. Sensorernes modstand ved 81 grader celcius skal være den samme som dine modstandes værdi, så er det ikke helt galt.
Det er vist hvad jeg lige kan komme på i en hurtig vending.
Kadetten har formodstande som du kan se......
: 08 jul 2003, 16:12
af RoadRunner
Så hvis jeg får et sæt Lav ohms så burde der ikke være nogle problem, kan jeg forstå på det.
Sensore skulle være let nok. Motoren er en chevy og 100% GM. Jeg skal nok bare ændre lidt på default opsætning i MS, da min 454 kræver lidt mere benz end en 350'er.
Jeg nupper de resterne sensore fra en chevy beretta V6'er. Både TPS, lambda-sonde etc. Gasspjæld laver jeg ud af en gammel Carb, som bliver skællet for alt benzin værk.
Mit største problem er faktisk indsuget, som jeg mangler at finde en løsning på. Men jeg ved at man kan købe EFI manifold fra ny af. Fx. fra Holly eller Edelbrock.
Men jeg vender nok tilbage med en milliard million spørgsmål, når jeg er nået så langt.
øhhh formodstande på højohmsdyser???
: 08 jul 2003, 17:59
af Mads Rose Rasmussen
Hej Henrik
Du har vist lavet en lille skrive fejl. Der skal ikke formodstande på højohmsdyser. Det er først når man kører med lavohmsdyser, at man "kan" køre med formodstande.
Det er i øvrigt stadig ikke lykkedes mig at finde den krystal nogen steder.
Hilsen Mads Rose Rasmussen
HenrikGM skrev:Dyser kan være høj elller lavohms ligesom du synes det er sjovt til

Der er indbygget strømbegrænsning der skal opsættes i softwaren hvis du vælger højohms, ellers brænder du dyserog/eller udgangstrins af i MS.
Bruger du ~6,8ohms formodstande på højohmsdyser er du ude over det opsætningsproblem. Det kan sagtens lade sig gøre du skal blot lige pille lidt velovervejet i "PWM" delen af softwaren, for en forkert værdi kan gøre at du afsætter op til 40-60Watt i dysen og så fiser den altså af. Følg manualen minutiøst omkring denne del så lkan du køre uden formodstande.
GM sensorer er plugnplay, andre skal kalibreres, som kan være lidt besværligt og kan evt medføre du skal skifte en modstand på printet, ikke noget besværligt. Sensorernes modstand ved 81 grader celcius skal være den samme som dine modstandes værdi, så er det ikke helt galt.
Det er vist hvad jeg lige kan komme på i en hurtig vending.
Kadetten har formodstande som du kan se......
: 08 jul 2003, 18:05
af HenrikGM
Med lavohm er der to muligheder der begge virker: PWM regulering i opsætningen, eller eksterne modstande. Du vil nok være bedst tjent med modstandene, evt en kombination afhægigt at dyse modstant, og kickbacket fra dyserne.
Det eneste du skal ændre ret meget på er nok ReqFuel, da din VE tabel garanteret er ret lig en 350tommers. Så hvis du fortæller den hvilket flow du har i dyserne starter den med det samme.
Kan du ikke bygge dyserne i en eksisterende manifold eller bygge een helt fra bunden?
: 08 jul 2003, 18:07
af HenrikGM
LOL. Sådan kan det gå når det går lidt rigeligt stærkt!!
Højohms kan selvf køre direkte, og lavohms kræver formodstande, ikke omvendt som min forvirrede hjerne havde bildt mine fingre ind

: 10 jul 2003, 10:03
af RoadRunner
Godt så!!
Nu hvor din hjerne er enig med dine fingre

Højohms it is!!
Det skal helst også være så Plug n play som mulig for mig. Så opstår der forhåbentligt ikke så mange fejl.
Angående manifold så er det lidt svært at ændre på det som jeg har nu.
Men alternativerne er jo enten jeg finde en org. manifold med mekanisk sprøjt som jeg konvertere. Eller laver en mellemlægsplade mellem manifoldet og Carben, hvor dyserne er monteret. Eller finder en gammel indsug som jeg kan svejse om og montere dyser på. Har set nogle billeder på MS yahoo gruppen, hvor en har gjort det.
Men jagten er gået ind på et andet indsug

Med en smule held så køre der måske et MS system i KBH området til foråret 2004.
: 10 jul 2003, 12:47
af HenrikGM
Hvad med at lave det helt fra bunden af?
8 tagte op i en kasse, stort spjæld i enden, dyser i tragtene....~25timer så er der en fin manifold.
: 10 jul 2003, 13:20
af RoadRunner
Tanken har strejfet mig

Kan også være at det bliver på den måde jeg gør det på. Men det finder jeg lige ud af på et senere tidspuntkt. Nu skal jeg lige have bilen ud at køre først. Så kommer der MS på bagefter. Kan jo være jeg er så heldig jeg falder over et brugt Hillborn indsug. Det ville være perfekt til sprøjt.
