Tandrem ved sænket kompression

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Doktor

Re: Tandrem ved sænket kompression

#11 Indlæg af Doktor »

tak for det jeg prøver og få fat i sådan et hjul
Lars e36

Re: Tandrem ved sænket kompression

#12 Indlæg af Lars e36 »

kan ik' finde nogen Polo med kompresionen 27:1 max 22.5 og det er en Polo 1.9 D Største komp. i benzin er 11.5:1 i Polo gti årgang 2000.
og er det nødvendig et sænke diesel fra 22.5:1 til 8:1 skal der 95mm mellemlægsplade på, men er det nu også nødvendigt, at sænke en diesel, så meget for at sætte turbo på!

Fatter ik' lige at man ændre timingen, ved større mellemlæg da remmen jo er samme længde, skifter man længde på remmen, er der klart en ændring

Mvh Lars
Henrikgm

Re: Tandrem ved sænket kompression

#13 Indlæg af Henrikgm »

Anden længde på remmen ændrer intet på timingen. Det er den afstand mellem center-center på de to aksler du flytter når der kommer tykkere/tyndere toppakning i.

Læg en snor rundt om to glas, så den ligger stram på den ene side. Flyt derefter glassene 5mm fra hinanden, altimens snoren ikke må glide på glassene. Så ser du tydeligt at remhjulet(glasset) ændrer vinkel.
GTI-Kongen

Re: Tandrem ved sænket kompression

#14 Indlæg af GTI-Kongen »

Man sænker ikke komp. på en diesel ved montering af turbo. Den får nemlig ikke tændingsbanken.
En diesel er en luft-overskuds-motor.
Mvh Thomas
sommer

Re: Tandrem ved sænket kompression

#15 Indlæg af sommer »

En polo med en kompression på 27:1, der ikke er en diesel.. YES YES og jeg er julemanden
Besvar