Side 2 af 2

Re: styring af ladetrykket

: 13 mar 2003, 21:32
af jesper jakobsen
att lasse

kan man ikke bruge den der dims du har til at justere ladetrykket inde fra kabinen og så skrue helt op for ladetrykket på begge turboer er man så ikke også sikker på at de kommer til at køre med det samme ladetryk

Re: styring af ladetrykket

: 13 mar 2003, 22:00
af Christopher
Den metode er ikke helt gangbar, hvis du skruer helt op for ladetrykket på westgaten, så strammer du fjederen så meget op at den ikke kan åbne, men det vil din motor så nok gøre til gengæld:-/

Re: styring af ladetrykket

: 13 mar 2003, 22:24
af Hald79
jeg kan lige informere dig om at en extern wastegate fra HKS koster mellem 5 og 6 tusinde hvis du skal have en ny der er justerbar.....:-/ :-/

Re: styring af ladetrykket

: 14 mar 2003, 13:22
af jesper jakobsen
hvad så hvis man skruer bare lidt op for ladetrykket så westgaten stadig kan åbne eller er det også noget lort

Re: styring af ladetrykket

: 14 mar 2003, 22:29
af Havneren
Hejsa...

Bare lige for at åbne muligheden som faktisk ikke bør betragtes som en mulighed! Men man kan også sidde en ventil i laderøret der åbner ved f.eks 0,8 bar og lukker alt overskydende lade luft ud... Det kan gøres meget billigt! Men er også en meget dårlig løsning... turboen vil jo knokle der ud af! Så sådan noget laver mand ikke!!!:-(

v/h Christian

Re: styring af ladetrykket

: 14 mar 2003, 22:34
af Christopher
Den fedeste, men sikkert også den dyreste løsning er elektronisk styring af ladetrykket:-)

Re: styring af ladetrykket

: 15 mar 2003, 02:40
af s. skou
Extern wastegate kan købes brugt. næsten alle 911 turbo bruger dem.
men køb en der virker, de kan ikke reppes for penge.
fordelen er minimal belastning af axlen i turboén, samt varme-afsætning og flow-tab.
Tag wastegatehuset af, og lav en flange der lige passer på turbinehuset´s udgangs diam. fastsvejs et konisk rør, der over 100mm. stiger 20mm. i diam. så er det ikke der det "står i kø". turboén er da også meget mindre uden den skide dåse.
Tryket er også mere stabil, og lætter at justere.

elektronisk styring er ikke dyrt. lidt ventiler fra saab 9000T-16 og 1 eller 2 relæer fra en volvo 240T. det er gjort under 1000,-

mvh. s. skou

Re: styring af ladetrykket

: 15 mar 2003, 09:47
af jesper jacobsen
hvorkan man få de stumper henne til at lave det elektronisk henne og tror du ikke at det bliver dobbelt så dyrt da det jo er biturbo

Re: styring af ladetrykket

: 15 mar 2003, 10:29
af Christopher
ATT: Jesper
Har sendt dig en mail:-)