Side 2 af 5
Re: Ford Dohc turbo
: 05 mar 2003, 00:00
af Christopher
gearkasse og diff. er rimeligt stærkt, men koblingen kan ikke holde til meget, den smutter af h..... til lige så snart man monterer en BOVventil på dem:´-(
Anbefales på det kraftigste at få den skiftet til en bedre med det samm, evt. fra autobremsen:-)
Re: Ford Dohc turbo
: 05 mar 2003, 21:20
af chr.lunde
du har rat christoffer:-D
prob. er ikke gearkassen MEN koblingen den kan ikke holde til over 250 nm
skal selv have fat i en fra autobremsen
Re: Ford Dohc turbo
: 06 mar 2003, 08:33
af Lübcke
... er også i gang med et ford sierra dohc turbo-projekt mine problemer har været huggen i mellem området som løses ved at sætte en kontraventil eller flere, på slange til den org. map-sensor og mit allerstørste problem er underkompression
men det er der jo nok en årsag til...
men ville egentlig bare sige at man kan bruge stemplerne fra en calipra 2,0 turbo,
til en ford DOHC'er motor
Re: Ford Dohc turbo
: 06 mar 2003, 11:11
af chr.lunde
har du fundet en løsning på den huggen du har.
det kan godt være jeg spørger dumt men hvad skal der forstås ved underkomp.
mvh
chr.lunde
Re: Ford Dohc turbo
: 06 mar 2003, 11:16
af Christopher
Huggen er løst på samme måde som på din bil:-D
Underkomp. er når der kommer rigeligt med tryk ud af krumtaphusudluftningen eller oliepåfyldningsdækslet:´-(
Re: Ford Dohc turbo
: 06 mar 2003, 23:56
af chr.lunde
hmmmmm
så er det måske det er er galt jeg har lige skiftet min psv-ventil
Re: Ford Dohc turbo
: 07 mar 2003, 00:30
af Christopher
laver din også unoder nu?
Re: Ford Dohc turbo
: 07 mar 2003, 20:34
af chr.lunde
jeg har ju blæst den pakning ud fra tyskland:´-(
men den køre fint nu
og den er snart klar til lidt sjov i odense:-)
mvh chr.lunde
Re: Ford Dohc turbo
: 10 mar 2003, 18:55
af Lübcke
Toppakningen kan også fås uoriginalt via. et mærke der hedder gøtze...
og min underkompression opstår først rigtig når den ryger på motorvejen og den skal til at lave noget. Grunden er nok at jeg har vendt en stempelring forkert, da der sidder stempler i fra en calipra 16V turbo og der kan ringene desværre godt vendes forkert og det vidste jeg ikke før det var for sent, så nu skal klaveret altså hives ud af min FORD DESVÆRRE igen
Re: Ford Dohc turbo
: 12 mar 2003, 00:52
af chr.lunde
:´-( :´-( :´-( :´-( :´-( :´-( :´-(
mvh chr.lunde