Side 2 af 2

Re: Spjældhuse

: 27 mar 2003, 15:03
af Lasse Kristensen
Hej.
Der tabes idt i moment med luftfiltre, da de begrænser luftstrømmen ned i spjældhuset/karburatoren. Men det er jo for at afvikle dette at KN-filtre o.l. er blevet udviklet ;-).

Re: Spjældhuse

: 27 mar 2003, 23:27
af Flying Rat
jamen hvis der så findes et k&n filter til spjæld huse hvordan montere man dem så et på hvert af de 4 spjæld eller hvad

Re: Spjældhuse

: 27 mar 2003, 23:59
af Lasse Kristensen
Hej.
Tjae, jeg ved kun hvordan KN sidder på karburatorer, og der er de monteret i stedet for tragte, en på hver dobbeltkarburator. Hvertfald på mine. Men jeg mener at PiperCross er et stort luftfilter der monteres på alle fire tragte. Mon ikke det er noget hen ad det samme på spjældhuse?!

Re: Spjældhuse

: 28 mar 2003, 10:42
af Flemming
Jeg kunne godt tænke mig sådan et sæt spjældhuse til min 1.6i.
hvis jeg f.eks. køber sådan et sæt som kan købes her på siden, hvad har jeg så mere brug for at købe. Hvad med den ekstra benzinmængde der er brug for... kan det evt kombineres med en MF2 styring ?
eller chip tuning og større dysser.... eller hvad gør man ?

Hvor meget effektforøgelse ville det give, evt kombineret med en sportsudstødning....
B-]

Re: Spjældhuse

: 30 mar 2003, 11:01
af LasseW
Det bedste vil være en motorstyring sammen med spjældhusene, du har så en pakke der nemt vil kunne justeres til nye knaster eller andre fremtidige ændringer.

mvh Lasse