Side 2 af 4
Re: Kit-car
: 20 dec 2002, 20:33
af jens
Bunden fra en vw er da nok det mindst attraktive medmindre man vender motoren med en 5 trins 914 gearkasse og monterer nogle ordentlige forbremser men det må man jo heller ikke. Triumph spitfire har iøvrigt ramme + alle pickupper. Har set billeder af hotrods med lad bygget på feks mazda b1800 ramme + t23 bygget på triumph. Anders bilen bygget på discovery med ford/chevy dele har sikkert været lige så dyr som cobretten men med dårligere undervogn og bremser.
Re: Kit-car
: 21 dec 2002, 12:36
af Brisse
Til Jens:
Det ene kit (Caterham) er allerede godkendt i Danmark og det Westfield jeg har kig på har fået foretaget crashtests osv. så det burde være en overkommelig opgave at få det godkendt herhjmme også.
Mht. motor så i tilfældet med Westfild, tager jeg motor+ECU fra en Ford Focus/Escort/Mondeo. Derved skulle forureningssiden være til at overkomme.
Caterman køre med en Rover-motor, og den køre jo allerede herhjemme.
Og ja, der er helt andre regler i f.eks. England og Sverige. Der kan man få godtkendt enkelte hjemmebyggede eksemplare, hvilket overhovedet ikke kan komme på tale herhjemme - desværre.
/Brian
Re: Kit-car
: 21 dec 2002, 13:21
af Dean
Det kan godt lade sig gøre at få en replica godkendt i DK.
Prøv at se på:
http://www.syverraece.dk/http://hjem.get2net.dk/Jahn/kitcar.htmhttp://www.kitcars.comPS. Daytona i Hellerup har haft en Cobra replica til salg. Der skulle efter sigende findes yderlige 2 eksemplarer til i DK som er indregistreret! B-]
Re: Kit-car
: 21 dec 2002, 19:22
af jens
Her endnu en bygget på en chevrolet s10 ramme. Dog ikke nær så pæn som cobraen på corvette
rammehttp://www.rodster.com/kitcar.htmI sverige er der bygget en volvo 444 på 196? chevelle ramme en rigtig sleeper. Rammerne bør være 35 år gamle for at få rimelig vægt afgift og forsikring og helst før 1960 (eller 40 år gamle kan ikke lige huske det) hvis man vil undgå en formue i afgift.
Re: Kit-car
: 24 dec 2002, 19:15
af Anders S
Uhhh, så fandt man da lige noget spændende her, men er der nogen der kan oplyse mig om hvor sådan en kit-car her kan købes, og måske en evt. pris og hvilke type donor bilen er???
Her den så:
http://hjem.get2net.dk/Jahn/images/MANIA_COUPE.JPGMvh
Anders
Re: Kit-car
: 24 dec 2002, 22:51
af A4T
Re: Kit-car
: 25 dec 2002, 13:06
af jens
Mania spyder karossen er bygget af en svensk guitar bygger. Dyr men god kvalitet. Det er muligt at bruge en vw bundplade men motor/gear skal vist vendes lige som en porche 914 (kron og spidshjul er vendt). Det er findes iøvrigt adapter kit for v8 til porche 911 og 914 gearkasser + 944 og 928. Hvis det virkelig skal være hurtigt er der intet der slår en hotrod med 84- corvette undervogn + bigblock v8
Re: Kit-car
: 25 dec 2002, 20:31
af Martin N Sørensen
Roligt nu Jens.. Der er set eksempler på flere kitcars med VW bund og Porsche motorer som godt kan flytte sig.. og det er jo ikke alle Hotrods der virker lige så godt som 100 kiloéns !!
Der kan jo være nogen som finder det morsomt at lave noget andet end lige Hotrods !!, har selv haft det, men har også haft VW baserede kitcars med Porsche 6 cylindret i, og det er sgu lige sjovt at flyve i, så at sige at en VW bund er det mindst atraktive at bygge på er lige skarpt nok !!, og husk lige at det heller ikke er en dans på roser at syne en hotrod !!
PS. har dokumentation på 2 kitcars som er synet i DK !!
Re: Kit-car
: 25 dec 2002, 22:43
af Dean
Til Martin har du fået synet en kitcar (VW bund) med en Porsche motor?
Det vil jeg MEGET gerne hører mere om!

Er nemlig selv i gang!
Re: Kit-car
: 26 dec 2002, 10:19
af jens
Jeg kender tilfældigvis en der betalte 60000 for at syne en vw baseret kitcar fordi det var den første der kom til landet og godkendelsen gælder kun til chassi nummeret. Han var så heldig at importøren betalte regningen til teknologisk institut (han troede godkendelsen kunne bruges til flere biler men det blev hans ruin)Hvis det havde været en buggy havde det været nemmere. Så spørgsmålet er havde det været dyrere at bygge en hotrod og dermed fået mulighed for at bruge en ordentlig motor (250-300 hk porche motorer er ikke ligefrem billige og så støjer de så meget at man skal køre med høreværn). Desuden er 90 hk max de ville godkende i en vw ifølge ham der betalte 60000.