Side 2 af 5
Re: Stempler til 2,4/400-motor
: 25 okt 2002, 11:04
af stefan
Jeg har bestilt mine gennem opeltuners (cam effects, jeg bestilte dem i april men har ikke fået dem endnu, det er vist en prototype eller sådan noget) men jeg ved der et dansk firma JP motorsport ovre i det jyske der kan skaffe de gamle crane cam rullere (med små stødstænger) til 360 + moms stykket jeg prøverat finde nummeret.
Re: Stempler til 2,4/400-motor
: 25 okt 2002, 17:00
af ascona B ( steffen )
att stefan...... hva fik man så kun stemplerne eller osse plejlstængerne???
for jeg kunne nemlig osse godt tænke mig at få lavet min 2,0E om til 2,4..
der var en orange ascona B nede og køre på holeby flyve plads hvor jeg osse var nede og køre... den rigtig godt efter min mening....
ascona B 80
2,0 E med weber.
Re: Stempler til 2,4/400-motor
: 25 okt 2002, 17:07
af JH
Hej Lasse...
Ja deet...Nu har jeg ventet i 4 måneder på motoren, så det gider jeg ikke rigtig mere, og så synes jeg ovenikøbet, at han har været for hård ved den..
Den bliver nok osse nemmere at syne, med den "orginale motor", nu hvor jeg skal have 5 huls undervogn med skiver bagpå (Commodore B GS/E)...
Men det er da lidt en skam....
Mvh. JH.
Re: Stempler til 2,4/400-motor
: 25 okt 2002, 23:33
af Lasse Kristensen
Hej JH.
Jeg har snakket med selvsamme gut, han har nemlig en nylavet 2,4 motor til salg, den er bare ikke samlet. Tunet til en mulig effekt på over 200 hk ifølge ham, men jeg er ikke helt sikker på at det holder. 48/40 ventiler, portet top 314 grader knast smede stempler, 48mm weber, men ikke engang justerbart knasthjul eller rullevipper. Han skulle have 16000 or den, men nu snakker han om selv at bruge den alligevel medmindre han får fat i en c20let. Sur r*v. Så det bliver desværre nok en standard 2,4 som jeg så selv tuner videre når jeg får pengene..:-/
M.v.H. Lasse Kristensen
Re: Stempler til 2,4/400-motor
: 26 okt 2002, 11:58
af JH
Hej Lasse..
Det er den selv samme gut, som jeg skulle 16 V`eren af....:´-( :´-(
Jeg bød også på hans 2,4, men fik samme svar...
Mange af hypperne ligger i topstykket, det er et såkaldt svenskertopstykke, altså et Enem topstykke. Det skulle eftersigende være cremen af cremen...
Og nej, de hænger ikke på træerne, desværre....
Men jeg har en lille plan...
Mvh. JH.
Re: Stempler til 2,4/400-motor
: 26 okt 2002, 14:33
af jens
Du bliver hurtigt træt af at humpe rundt med en 314 knast den er kun til rally. 48 mm ventiler tyder på det er en motor der går med meget høje omdrejninger. En 2.2 top er meget bedre til gadekørsel. Desuden er de gamle svensker topper svejset da den er lavet på en 2.0 top. c20let motoren er klart nemmere da man kan få dele til den uden at skulle vente i ugevis fordi tuningsfirmaet ikke laver flere dele før de får x antal ordrer. en færdig 200 + hk 2.4 koster iøvrigt rigtig mange penge bare se risses side.
Re: Stempler til 2,4/400-motor
: 27 okt 2002, 11:38
af stefan
Her bliver der budt om et af de famøse svenskertoppe.. Startprisen er 400 euro
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 1779183390Plejlstængerne til 2,4 er smedet og ret dyre (dyrere end stemplerne) Jeg fandt nogle hos en hugger for en tusse med stempler, han havde også en 2,4 krumtap til salg for 800, det var hos Henne autoophug måske har han stadig krumtappen.
Jeg kører selv med en enem B10 på 312°, justerbar knasthjul, 41/46ventiler fra risse (de er lækre), 48mm dellorto og portet 2,0 topstykke, på grund af toppen er kompressionen ret høj. jeg er i hvert fald nød til at kører på 98 oktan.
Jeg synes nu ikke det er så slemt med den lidt skrappe knast, måske er det den store slagvolume der hjælper lidt på vej. Godt nok er den nok ikke den bedste til at trække en campingvogn, men det er nu heller ikke derfor jeg har den ....
Nummeret til JB motorsport er 97421066
BAGHJULSTRÆK RYKKER !!!!!!!
Re: Stempler til 2,4/400-motor
: 27 okt 2002, 15:53
af JH
Hej Stefan..
Hvor meget yder den vilde motor du har, 200 hk+++??
De plejlstænger du skriver om, som er smedede, er det de orginale??
Mvh. JH.
Nemmerlig, BAGHJULSTRÆK RYKKER FOR VILDT!!!!!!!!
Re: Stempler til 2,4/400-motor
: 27 okt 2002, 15:57
af Henrik S.
Jeg kan bekræfte at mahle standart 2,4 stempler holder udemærket. Jeg bruger dem selv i min egen motor og den yder p.t. 217hk@6100 & 280nm@4900omdr. En nærmere beskrivelse af motoren kan ses under Tuningsprojekter, Opel Ascona B 2.4 E Siden denne beskrivelse er der monteret spjældhuse. Bedste 1/4 mile tid er nu 13,346sek. Målt på Vandel Drag way. Og til Steffen ja det var den der var med på holeby flyve plads.
De eneste problemer de har er at de er meget "overfølsome" for tændingsbanken og for mager blanding. Så brækker de metallet mellem stempel ringene. Men hvis de ellers får korekt mængde benz. kan de holde til op mod 280hk (med turbo).
Ved anvendelse i en suge motor har de dog et andet minus og det er den undersænkning i centrum af stemplet. Det giver en lidt for dårlig tømning af cyl. Det kan dog minimeres ved at dreje 1mm af kanten på stemplet, og planslibe blokken tilsvarende.
Ved du hvad din yder Stefan? Bare ren nysgerighed.
Hilsen Henrik
100% enig BAGHJULSTRÆK RYKKER !!!!!!!
Re: Stempler til 2,4/400-motor
: 27 okt 2002, 21:46
af Lasse Kristensen
Hej.
Det lyder nu som om det topstykke på ebay trænger til en kærlig hånd..

) Er der egentlig nogen der kender noget til de crossflow topstykker som bl.a. Walter Rörhl kørte med??
http://www.hacoma.de/ascona-a-page/main1_e.html Disse topstykker skulle også være extremt sjældne idag. Og efter hvad jeg har hørt, burde man da kunne hive flere hk ud af et crossflow topstykke.
BAGHJULSTRÆK RYKKER!
M.v.H. Lasse Kristensen