BMW omdr.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: BMW omdr.

#11 Indlæg af Jan »

Hold dig fra en 288gr. knast i en 320i. Du vil få en motor som er meget svær at få til at gå i tomgang og som skal op på 4000-9000omdr. for at yde noget.
En 320i har så lidt moment så en anden knast vil jeg ik anbefale. Turbo/kompressor eller en 2,3/2,5/2,7 ombygning, vil du få mere ud af end en knast. En std. 2,7 er ik helt så dårlig selv om den kun har 125hk. Med forholdhvis små midler kan du få en 2,7 som kører fra en 2,5.
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Anders J

Re: BMW omdr.

#12 Indlæg af Anders J »

okay jamen problemet med en 2,7 er at folk tror den er lavet af guld....5000kr for en standard 2,7 forlanger folk uden som meget som at blinke...og 323i motor er totalt umulig at finde uden andet den har gået jorden rundt 15.000 gange...
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: BMW omdr.

#13 Indlæg af Jan »

Du kan også bruge krumtappen fra en TD.
Jeg har krumtap, stempler og plejlstænger fra en 2,5 hvis det ku have interesse.
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Anders J

Re: BMW omdr.

#14 Indlæg af Anders J »

ja men der skal jo nok en del mekaniker vidden til at lave sådan en operation, plus en del flere ting dyser osv. den viden+penge har jeg ikke, men eller tak for tilbuddet...
Besvar