Klui skrev:Det bliver en ganske alm. 4 cylinderet uden hverken tryk eller andre sjove sager.
For motorstyringens vedkommende så er det lidt ligemeget om der er tryk på. Det gør ikke grundstyringen anderledes.
Men en 4-cylindret, er den med strømfordeler, 4 enkelte tændspoler, eller wasted spark tændspoler?
Har du planlagt at ville styre tænding også, eller vil du bare gerne prøve at mappe benzinopsætningen først?
Jeg vil gerne kunne tage fuld kontrol - både over brændstof og tænding.
Når det kommer til tænding, har jeg mod på at lave det om, så det passer til styreboksen. Altså jeg havde forestillet mig, at ændre fra det tændings-setup, som er på motoren til enten wasted eller enkeltspoler.
Det skal nok lige bemærkes, at jeg ikke ved hvilken bil/motor, jeg vil bruge endnu.
Hele fidusen ved det er jo, at man tilpasser ms til bilen, og ikke bilen til ms (for det meste).
Start med at finde ud af hvad du vil igang med at projekt, og så koncentrer dig om motorstyring i næste skridt.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
Runesm skrev:Hele fidusen ved det er jo, at man tilpasser ms til bilen, og ikke bilen til ms (for det meste).
Start med at finde ud af hvad du vil igang med at projekt, og så koncentrer dig om motorstyring i næste skridt.
Ja, det kan godt være, at jeg lige skal se på, hvilken bil jeg skal vælge først.
Syntes bare det med motorstyringen er vældig spændende
- Jeg vender nok tilbage med flere spørgsmål, når jeg har valgt hvordan og hvorledes.