Side 2 af 5
: 05 dec 2013, 21:35
af John Sahl
Ok, her kommer der en masse tal, sig til hvis noget mangler? Jeg går efter stor kørbarhed, ikke nødvendigvis topeffekt.
1.372 ccm 8v
bore × stroke: 80.5 × 67.4 mm
39mm inlet valve
33mm exhaust valve
Knast:
http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... ?pid=BP285
H-profil stænger, smedede stempler, lettet svinghjl, afbalanceret motor, 420cc dyser, 2 eksterne 38mm wastegates, 60mm gasspjæld
Master Power R5449 twinscroll turbo
Compressor Wheel: 54x77mm
Compressor Wheel Type: 7/7 blades
Compressor Wheel Materials: BILLET Forged Aluminum
Compressor Housing Area: 13cm² - ANTISURGE
Bearing - New MP Racing 360 degree trust bearing - watercooled
Turbine Wheel 49,5/64mm
Turbine Housing: T3 with external wastegates and twin scroll
: 06 dec 2013, 22:29
af kdrost
Wow, den turbo er jo på størrelse med en HX40 hvis jeg læser specs rigtigt, får du blæst den i gang med en 1372cc motor ?
Tænker den skal ha mange rpm, knasten du har valgt har power band fra 2000 - 7000.
Bare en tanke
: 07 dec 2013, 07:54
af K-FINN
Med 67mm slag, er der basis for 10000 rpm
: 07 dec 2013, 08:54
af HenrikGM
Hej John.
Ved hvilket rpm tal vil du have din topeffekt placeret(ønskemålet)?
: 07 dec 2013, 12:22
af JPP
kdrost skrev:Wow, den turbo er jo på størrelse med en HX40 hvis jeg læser specs rigtigt, får du blæst den i gang med en 1372cc motor ?
Tænker den skal ha mange rpm, knasten du har valgt har power band fra 2000 - 7000.
Bare en tanke
Du læser specs forkert
dette er en 49,5mm turbinehjul - det er 14,5mm mindre end HX40 og blot 2,5mm større end GT2860
denne MPR5449 svarer i grove træk til en mellemting mellem GT28/GT30 (lille turbine / stor compressor) i twin scroll setup
Når du læser specs (f.eks. HX40 fundet fra google comp 60/84 og turbine 76/64) så fortæller inducer/exducer at HX40 i grove træk svarer til en GT37 på turbinesiden og GT35 på compressorsiden. Stor turbine mindre compressor. Kina T70 er kopi heraf. Det er inducer på compressorsiden og exducer på turbinesiden der fortæller størrelsen. Inducer er indgang/første (altid mindste) tal på compr.siden og exducer er udgang/sidste (altid mindste tal) på turbinesiden.
Læs evt. her
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=25785&start=0
: 08 dec 2013, 01:06
af John Sahl
HenrikGM skrev:Hej John.
Ved hvilket rpm tal vil du have din topeffekt placeret(ønskemålet)?
Jeg har lidt svært ved at svare på det, da jeg ikke helt ved hvad der er det optimale til trackdaykørsel/Nūrburgringen...
Den gamle motor gik sådan set ret godt og der så effektkurven sådan her ud:

: 08 dec 2013, 01:17
af JPP
8800 rpm
og ny custom knast, noget ala:
ind: løft 14mm/5mm@108° duration 305°@0,1mm/270°@1mm
ud: løft 13mm/2,5mm@116° duration 295°@0,1mm/250°@1mm
alternativt ind/ud med én milimeter mindre i løft med samme centerlines og duration
: 08 dec 2013, 11:56
af John Sahl
JakobM skrev:8800 rpm
og ny custom knast, noget ala:
ind: løft 14mm/5mm@108° duration 305°@0,1mm/270°@1mm
ud: løft 13mm/2,5mm@116° duration 295°@0,1mm/250°@1mm
alternativt ind/ud med én milimeter mindre i løft med samme centerlines og duration
Er det realistisk at gå efter så mange rpm?
Og hvor får man sådanne knaster henne, og til hvad pris?
: 08 dec 2013, 12:34
af TB206HDI
Catcams kan lave knast efter dine egne specs

: 08 dec 2013, 13:57
af K-FINN
John Sahl skrev:JakobM skrev:8800 rpm
og ny custom knast, noget ala:
ind: løft 14mm/5mm@108° duration 305°@0,1mm/270°@1mm
ud: løft 13mm/2,5mm@116° duration 295°@0,1mm/250°@1mm
alternativt ind/ud med én milimeter mindre i løft med samme centerlines og duration
Er det realistisk at gå efter så mange rpm?
Og hvor får man sådanne knaster henne, og til hvad pris?
Det vil nok kræve en del ændringer, hvis man ser på din måling.
Din nm kurve ligner et bjerg, og har problemer med og holde fyldning på motor, lige efter den har ramt max nm