Side 2 af 4
: 22 maj 2013, 20:32
af HenrikGM
prøv at sætte et tal på rpm og target ydelse. kunne være sjovt med nogle tal.
snakker vi 9500rpm, 250hk og 2liter?
: 22 maj 2013, 22:48
af r_uldal
HenrikGM skrev:prøv at sætte et tal på rpm og target ydelse. kunne være sjovt med nogle tal.
snakker vi 9500rpm, 250hk og 2liter?
Det lyder rigtig godt

Lad os bare tage udgangspunkt i det
Tror ikke det er helt urealistisk set i lyset af den 2,4 CIH 8V fra sverige der laver 293hk.
: 24 maj 2013, 17:04
af r_uldal
Har du fået kigget lidt på tallene ?

Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ?

: 25 maj 2013, 02:31
af HenrikGM
r_uldal skrev:Har du fået kigget lidt på tallene ?

Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ?

Ikke endnu. Roder med gamle volvoer på lidt over fuld tid pt. Skal vende tilbage senere med dette.
: 25 maj 2013, 11:36
af r_uldal
HenrikGM skrev:r_uldal skrev:Har du fået kigget lidt på tallene ?

Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ?

Ikke endnu. Roder med gamle volvoer på lidt over fuld tid pt. Skal vende tilbage senere med dette.
Det lyder bare super
Jeg har fundet en der kører race med en Kadett C GT/E 1000 replika. Hans 2,0 laver 223hk ved 9700 rpm hvilket jeg syntes er yderst fornuftigt

: 25 maj 2013, 14:03
af luske
r_uldal skrev:Jeg har fundet en der kører race med en Kadett C GT/E 1000 replika. Hans 2,0 laver 223hk ved 9700 rpm hvilket jeg syntes er yderst fornuftigt

det lyder af mange rpm af en cih , men bevares med alle "guldstumperne" kan det nok lade sig gøre
MVH Luske
: 25 maj 2013, 14:37
af Brochen
: 25 maj 2013, 15:32
af r_uldal
Ja.
2,4
2,4
og
2,6
Jeg må ikke bore min men skal beholde de 2 liters volumen.
Der er en svensker der har en Ascona B 2,4 der laver 293hk og det er stadig med 2,4 toppen ikke 16V og alt det pjat
Vedr omdrejninger er det ikke det store problem at få omdrejninger ud af en CIH. Det er svært at få den til at holde derimod.
Man skal have den rigtige krumtap med dobbelte kontravægte dvs enten en 2,4 eller en 1,6 krumtap. Dernæst skal du have rullevippetøj og nogle voldsomt stramme fjedre.
Der er tyskere der får dem til at lave 11.000 rpm uden de sprænger i luften !
Men det er klart at vi taler om et helt andet niveau af tuning end man normalt ser på en CIH.
: 25 maj 2013, 15:57
af luske
i hvertfald på suge-CIH , mertz var så vidt jeg husker tæt på 500hk på den der var i kadetten med tryk , men hvor meget tryk og med hvilken mølle må han selv svare på
EDIT , det var vel egenlig en 2.2 ?? bare se bort fra mit vrøvl
MVH Luske
: 25 maj 2013, 18:40
af Brochen
ja der er også en shop jeg tror den er svesk eller norke men kan bare ikke husk hvad den hedder det noget med e de sælger også lynholm kompasser eller hvad de nu hedder