Side 2 af 2
: 21 feb 2013, 22:14
af Thomas h p
: 23 feb 2013, 07:45
af møffe
Jeg har selv ap-racing 4pot på min Sierra og 330x28 i for og 300x20 i bag med std kalibre, alle med løse alu nav. Det er rigeligt stort til 1500kg bil. Ved 160km/t kan den nemt blokere et sæt 205 f1 Goodyear.
Men nogle godt lukkede fælge burde fjerne det mest visuelle problem.
: 23 feb 2013, 07:59
af Runesm
K-FINN skrev:Det tror jeg christian sauer og ham med fiesta kan, da jeg er ret sikker på det står i dommen som skat tabte til dem.
Hvad jeg har hørt er, at efter en langtrukket appelsag endte det faktisk med skat tabte da bilen netop ikke havde noget den kunne betales op til, som gjorde det lovligt.
Men det kan nemt være rygter
: 23 feb 2013, 08:06
af HenrikGM
Runesm skrev:K-FINN skrev:Det tror jeg christian sauer og ham med fiesta kan, da jeg er ret sikker på det står i dommen som skat tabte til dem.
Hvad jeg har hørt er, at efter en langtrukket appelsag endte det faktisk med skat tabte da bilen netop ikke havde noget den kunne betales op til, som gjorde det lovligt.
Men det kan nemt være rygter
Det er et vurderingsspørgsmål. Hvis du bygger en bil baseret på topmodellen i serien, og opgraderer den med større motor, top, whatever, så er der pr definition tale om identitetstab, og bilens afgiftsmæssige værdi fastsættes efter et skøn. Selvom bilen er så speciel at den reelt ikke kan realisere en høj gensalgsværdi, så har ejeren jo valgt at investere storre summer i bilen, så der er reelt mindst 1 køber: ham der har bilen har været villig til at betale mesterslanten for den. Det er der afgiften starter.(i nogle tilfælde!)
Men det er et vurderingsspørgsmål.
Jeg har lige haft, og har stadig en længere dialog med selvsamme myndighed, og ovenstående er min konklusion baseret pp samtalerne indtil nu.
Det koster 300kr at få et bindende svar fra skat. De kan være givet godt ud.
: 23 feb 2013, 08:08
af K-FINN
De 300 kr er givet rigtig godt ud
: 23 feb 2013, 08:41
af møffe
Men knægten med st fiestaen, og jeg kan også forstå ham med supraen har ikke mod på at gå vidre, så sjovt er det trodsalt heller ikke at være i skat's hænder.
Og løse nav skiver, med flerstemplede alu kalibre sammensat med standart spindler skriger til himlen om brudtest.
: 23 feb 2013, 11:07
af John Sahl
HenrikGM skrev:Det er et vurderingsspørgsmål. Hvis du bygger en bil baseret på topmodellen i serien, og opgraderer den med større motor, top, whatever, så er der pr definition tale om identitetstab, og bilens afgiftsmæssige værdi fastsættes efter et skøn. Selvom bilen er så speciel at den reelt ikke kan realisere en høj gensalgsværdi, så har ejeren jo valgt at investere storre summer i bilen, så der er reelt mindst 1 køber: ham der har bilen har været villig til at betale mesterslanten for den. Det er der afgiften starter.(i nogle tilfælde!)
Det koster 300kr at få et bindende svar fra skat. De kan være givet godt ud.
Er hundrede procent enig i ovenstående.