Halvbur til Gadebil?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Smyssen
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 18 okt 2011, 00:27

jo

#11 Indlæg af Smyssen »

Kunne være lækkert men er stadig på su så byggebudgettet er ikke rigtigt til "custom" dele
Brugeravatar
Gearhead
Medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 29 apr 2011, 17:25
Geografisk sted: KBH

#12 Indlæg af Gearhead »

lqs skrev:en trediedel? mon ikke 2/3 passer bedre?
MVH søren


Nope cirka 1/3 da man kan bruge en mindre dimension og tyndere gods tykkelse og stadig have den samme styrke :wink:
YOU LIFT YOU LOSE
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Hvad er materiale specs egentligt på det der populært kaldes cromoly, og lign. korte udtryk?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#14 Indlæg af ae86 »

HenrikGM skrev:Hvad er materiale specs egentligt på det der populært kaldes cromoly, og lign. korte udtryk?

Plejer at være SAE 41xx serien (ofte 4130) som omtales cromoly ... tror dog ikke at man kan komme ned på 1/3 vægt af et "alm bur" uden at ofre styrke ...


4130
Cr: 0.80–1.10 %
Mo: 0.15–0.25 %
C: 0.28–0.33 %
Mn: 0.40–0.60 %
Si: 0.15–0.35 %
Besvar