Side 2 af 2
: 29 jun 2012, 17:02
af m power
Jakobsen skrev:Det kan sagtens synes ! For du må godt udskifte din turbo med en ikke orginal turbo ! Den skal bare ikke syne af ombygget. Hvis det ser orginalt ud kan det godt.
Ellers ville vi da have et problem hvis alle motor stumper skal være 100% orginal, og ikke være en kopi af orginalen..
Tvivler på Finn's lokale syns mand kigger efter stel nr på turbo ! Har da aldrig hørt om folk der kigger numre efter..
Omkring ic så kræver det papir, ved ikke om en RS500 i alu kan bruges ? Det er jo en slags orginal

Du må udskifte med OEM dele og ikke andet, men det er klart at hvis det ligner originalt så springer det jo ikke i synsmandens/politiets øjne.
: 29 jun 2012, 17:04
af m power
Jakobsen skrev:Det kan sagtens synes ! For du må godt udskifte din turbo med en ikke orginal turbo ! Den skal bare ikke syne af ombygget. Hvis det ser orginalt ud kan det godt.
Ellers ville vi da have et problem hvis alle motor stumper skal være 100% orginal, og ikke være en kopi af orginalen..
Tvivler på Finn's lokale syns mand kigger efter stel nr på turbo ! Har da aldrig hørt om folk der kigger numre efter..
Omkring ic så kræver det papir, ved ikke om en RS500 i alu kan bruges ? Det er jo en slags orginal

Du må udskifte med OEM dele og ikke andet, men det er klart at hvis det ligner originalt så springer det jo ikke i synsmandens/politiets øjne.
syn med uorginal turbo
: 29 jun 2012, 19:43
af ejnarmc
jeg har skrevet et brev til færdselsregelens og spurgt om det er lovligt at montere en uoriginal turbo hvis bilen bibeholder samme ladetryk/hk/nm. Jeg sendte brevet til 2 personer i færdselsstyrelsen og fik 2 svar, den ene sagde ja, den anden sagde nej.
jeg har emailen hvor jeg har på skrift at du gerne må montere en uorginal turbo, hvis du kan bruge den.
: 29 jun 2012, 19:55
af Jakobsen
Jeg har spurgt en Random syns mand på sj og f-Styr og de svar jeg fik, må man gerne udskifte det skal ikke være orginale dele man benytter. Men igen hvis det ikke syner af ombyg så er det fint !
Ikke alle uoriginale dele ligner hinanden, gælder også turbo
Men til fyren med problemet så igen post et billede af motor rum, og så prøv og ring rundt og høre ad
: 29 jun 2012, 20:46
af K-FINN
Når man udskifter noget, skal man dokumentere at den stadig overholder de forureningskrav den skal, eneste undtagelse er luftfilter.
: 29 jun 2012, 21:04
af Jakobsen
Ikke hvis det ligner orginale dele, hvis alt skulle dokumenteres har vi da et problem
Kan kun forstår igen hvis det er meget ombygget det skal dokumenteres.
Hvor har du din viden fra Finn ?? Kan ikke se der står noget om at man skal dokumentere nogle steder hvilke dele man bygger på sin bil
: 29 jun 2012, 21:44
af K-FINN
Nu er der jo forskel på om det kan synes, eller er lovligt.
Har du læst på fstyr ?
: 29 jun 2012, 22:34
af møffe
Rs500 cooler kan være std være på en 224hk cosworth, men er jo nok en rs500style cooler.
Samme bil køre med en t4 lader med .63 uds hus ,igen er det meget få der har den.
Det nemmeste er at skifte til std ved syn. Har man tilgang til en lift tager det ikke lang tid.
: 29 jun 2012, 22:34
af møffe
Rs500 cooler kan være std være på en 224hk cosworth, men er jo nok en rs500style cooler.
Samme bil køre med en t4 lader med .63 uds hus ,igen er det meget få der har den.
Det nemmeste er at skifte til std ved syn. Har man tilgang til en lift tager det ikke lang tid.
: 30 jun 2012, 08:58
af Jakobsen
Forstår ikke hvorfor det ikke skal være lovligt, med mindre man hæver effekten
Har snakket en del med f-Styr og en synsmand, og ikke en synsmand man betaler sort eller syner i den blå luft