N/A tuning med anden motorstyring?????

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#11 Indlæg af Lars PH »

Nu hvor du skriver den kun er til sjov. Var det så ikke en mulighed at fjerne kabine og alt andet vægt du ikke skal bruge. Det er billigt
Macallan
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 mar 2012, 21:04

re

#12 Indlæg af Macallan »

jo det vil jeg også gøre på tack days, men den blir også brugt til lidt alm træf og cruie :rock:
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

Re: Tak for svarene gutter..

#13 Indlæg af TB206HDI »

JakobM skrev:"maxi knaster".. det er der meget der hedder ligesom ultra, billet, stage8 osv - har du link til kent specs løft duration mv?


Peugeot solgte i tidernes morgen et "maxi kit" til 306 GTI. Derfor kan man godt sige at der er tale om "maxi" knaster. Maxi knasterne dækker over de Kent Cams Jørgen valgte til dem.

JakobM skrev:200hk kan du sagtens få på standard indsugningssystem men det kræver noget mere og du ved hvor du er henne med de knaster og du kan justere ind efter det. Her giver ecu mening, og de er fremtidssikret hvis du vil mere end det du har i dag.


200Hk er absolut ikke let på XU10J4RS'eren uden at skifte til spjældhuse og meget grovere knaster..


JakobM skrev:Hvor mange omdrejninger kører den ud i dag (nysgerrig)?
Har du fået målt den nu?


Med maxi knasterne yder den i omegnen af 175Hk-180Hk, jeg tror ikke på den laver mere end det. maxi knasterne er immervæk nogle milde nogle.

Når vi snakker motorstyring, så få det lavet på original motorstyring! Der er ingen eftermonteret (MS, Omex, mv.) der når en oem til sokkeholderne. Man skal ikke undervurdere end OEM motorstyring, de ER altså noget smartere end en eftermonteret. Effekten af en chipning er dog begrænset. (Jeg arrangerede et "chipnignstræf" i 06, RH chippede her en 306 GTI, den havde 179Hk ved 6731 omdr/min og 205Nm ved 5309 rpm før og 181Hk ved 6381rpm og 205Nm ved 5351rpm efter. Så du skal ikke gøre det for at få mere effekt, men for at få en motor der reagerer bedre på gassen og føles mere "frisk" bagefter.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#14 Indlæg af K-FINN »

Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#15 Indlæg af dykkerdahl »

:popcorn:
Nissan 200sx
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#16 Indlæg af TB206HDI »

K-FINN skrev:Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..


De er bare mere bulletproof end hvad jeg har set OEM styringer være. Herunder suveræn errorhandling, fejlkodelager, kompenserings maps for næsten alt. Man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier.

Og når de nu kan chippes til at passe til det man ønsker, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte den ud?
TTA
Medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 22 jun 2006, 21:14

#17 Indlæg af TTA »

Jeg hade 286grader catcams knast i min 306gti hade fået lavet højer komp på den og porte toppen og indsugning. Den lavet jeg 194 hk på det var rh der chippet den
Hilsen Tommy Andersen
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#18 Indlæg af JPP »

TB206HDI skrev:
K-FINN skrev:Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..


De er bare mere bulletproof end hvad jeg har set OEM styringer være. Herunder suveræn errorhandling, fejlkodelager, kompenserings maps for næsten alt. Man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier.

Og når de nu kan chippes til at passe til det man ønsker, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte den ud?


og svejse under vand? .... :popcorn:

"man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier" ...


prøv at beskriv den følelse du har .... hvordan "mærker" du dig frem til launch control, antilag, tracktion control, dual fuel map, vand/nos indsprøjtning, gear map ladetryksstyring, output signaler som f.eks. shift light mv. og hvordan føles et dankort under pendulkørsel til sælger i håb herom?

hvad siger brochuren og hvad skulle erfaring på holdbarhed være f.eks. under sådanne "scenarier"?
Senest rettet af JPP 01 apr 2012, 14:32, rettet i alt 1 gang.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#19 Indlæg af K-FINN »

Jeg kørte med HKS F-CON på min supra, der havde jeg stadig fejludlæsning.

På den var der og alverdens foranstaltninger hvis noget skulle gå galt, her snakker vi knock, varm indsug, varm vandtemperatur, og andre ting som jeg faktisk ikke ved hvad er..

En motorstyring er ikke bedre end ham der sidder bag computer.

Og så har den en smart autotune, som altid kører i baggrunden, så hvis et eller andet gør der ændre din afr, kompencere den hele tiden, og ligger det i supmap.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#20 Indlæg af VAG mekaniker »

TB206HDI skrev:
K-FINN skrev:Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..


De er bare mere bulletproof end hvad jeg har set OEM styringer være. Herunder suveræn errorhandling, fejlkodelager, kompenserings maps for næsten alt. Man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier.

Og når de nu kan chippes til at passe til det man ønsker, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte den ud?


Det er muligt de er mere proff byget til pug, men bestemt ikke til alle bilmærker.......
Synes godt nok der bliver skiftet en del motorstyringer inden for et bestemt bilmærke, #noget tekst mangler# :gnaek: ......... :up:
v/h Peter
Besvar