Hvilke brændstof pumper, hivolume

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
warp
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51

#11 Indlæg af warp »

32 liter sovs i minuttet er godt nok meget!

2 stk. af dem her i parallel kan gøre det.
Så har du 2-200 psi og ca. 40 liter i minuttet.
http://www.summitracing.com/parts/AEI-11105/


eller 2 af dem her kan også gøre det
http://www.summitracing.com/parts/RPU-1501/


Hvad angår FPR ved jeg ikke lige, men her er man vel også nødt til at sætte noget i parallel for at kunne klare det store flow.

Man skal måske kigge lidt på hvad topfuelerne bruger.
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#12 Indlæg af møffe »

Er det ikke bare byg selv.

Kunne en kompressor ikke virke evt. Feks en roots eller bedre endnu en skruekompressor.

Evt en snekkepumpe.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

VAG mekaniker skrev:Hmm - er det her skudt helt ved siden af?
http://www.diyautotune.com/catalog/sx-p ... p-292.html

"If you need more, use two and send us pictures of the car :up: "


Den lover nok lidt meget ifht hvad dens egne specs siger, men hvad værre er, den er elektrisk, og der er langt op til +32.000ml/min.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

Tænkte mere noget i denne retning:

http://www.goodvibesracing.com/Fuel_Pumps.htm
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#15 Indlæg af Westmus »

warp skrev:Man skal måske kigge lidt på hvad topfuelerne bruger.

Kunne måske tvivle på at den slags er inden for GM's budget. Så er vi vist nok ovre noget i stil med en Mega-Bertha fra www.watermanracing.com , i prislisten står den til 5500$!! Men de laver heldigvis også mindre og knapt så dyre pumper. Tror der er flere firmaer der gør i mekaniske pumper af den kaliber, Google finder f.eks den her: www.weldonracing.com/product/32-16/3471 ... _Pump.html

Men mon ikke der med lidt held kan opstøves brugt lidt billigere, hvis man snuser lidt omkring i dragrace og traktortrækker kredse?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

Nogen der ved hvordan de pumper ser ud indeni?

Feks en 044 pumpe har en teflonlign. belægning indvendigt, men er derudover bare en lille georotorpumpe.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#17 Indlæg af Westmus »

HenrikGM skrev:Nogen der ved hvordan de pumper ser ud indeni

Ja der er vist ikke så meget info at finde på nettet, muligvis fordi vi nærmer os grejer der normalt bruges af "prof" racerne. Tror sjældent de selv piller ved den slags, de har i stedet en ekstra til back up. Rep og vedligeholdelse foregår så ved at tingene sendes ind til profferne på fabrikantens eget værksted. Men bliver du evt klogere af denne Kinsler reklame video?

www.youtube.com/watch?v=vOBCw93G-74
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Nu bliver jeg lidt hooked på at vælge en std. aluminium oliepumpe til hydraulik.

De store forskellen mellem sådan en og kinslers, ligger i coatingen indvendigt, og brug af nålelejer. Coatingen er udelukket som DIY, men jeg kunne snildt ombygge en oliepumpe med nålelejer. Der skal nok et internt bypass på.

Det var selvf. nemmere at købe en fra enderle eller kinzler. :coffee:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#19 Indlæg af m power »

En lille alu hyd-pumpe er jo designet til at pumpe HV22 eller HV32.
Mon ikke tolerancerne er for store i sådan en pumpe til at de kan lave tryk med benzin
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#20 Indlæg af HenrikGM »

m power skrev:En lille alu hyd-pumpe er jo designet til at pumpe HV22 eller HV32.
Mon ikke tolerancerne er for store i sådan en pumpe til at de kan lave tryk med benzin


Jo, måske.

Omvendt, så er en 100grader varm 22´er olie ikke ret tyk. Måske det kan gå alligevel, men rent smøringsmæssigt, der skal der gøres eet eller andet.
Methanol smører nok ikke overvældende godt.

Kunne være et sjovt eksperiment.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar