Side 2 af 2

: 09 feb 2012, 14:14
af Wildert
HenrikGM skrev:Jo, hvis princippet altid går på at holde mest areal under effektkurven, så er det vel ret universelt.


Hehe - ja - sandt... men det var princippet om at det der tabes på acceleration fra stilstand vindes andetsteds, som ikke er helt "flytbart" :-).

: 09 feb 2012, 16:37
af Jesper H
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=46127
Ved ikke om det er den video, men det er da et godt bud :)

: 09 feb 2012, 16:43
af Morten VJ
Det er snyd, det er jo en rullestart :wink:

MVH

Morten

: 09 feb 2012, 18:42
af m power
Morten VJ skrev:Det er snyd, det er jo en rullestart :wink:

MVH

Morten


Der er nu også en stående start :-)
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=46126

: 09 feb 2012, 20:15
af Frederik Hald
Det var lige præcis den jeg tænkte på! Woop woop den har travlt.. Selvom den turbo tøver lidt ;)

: 09 feb 2012, 20:34
af Jesper H
m power skrev:
Der er nu også en stående start :-)
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=46126


Er næsten sikker på det ikke er den samme bil :) den fra stående start tror jeg er kiesa's gamle og den anden tror jeg er bygget i sverige :)

PS. Rattet sidder heller ikke i samme side ;)

: 09 feb 2012, 21:33
af heino ascona b
den gode gamle lotus omega render 90 i 1. ab fabrik

: 10 feb 2012, 00:40
af ae86
McLaren F1 render vidst 120km/t i første ... jeg erindrer at have læst/set/hørt at da de testede motoren på offentligt vej, kan ikke huske om det var i den dertil indkøbte Ultima det skete, der knækkede eller hoppede gearforbindelsen af .. det var nu ikke noget problem for de kunne sagtens følge hastigheden på motorvejen ...

... nu er sådanne gearkasse/motor jo ikke lige frem nem at komme i nærheden af, så det er en ret håbløs doner .. gearkassen er vidst bygget af Weissman i USA men mener også Ricardo i England har været inde over ... begge er i verdens eliten når det kommer til den slags ..

Gearkassen er også med "tværliggende" gearaksler for at gøre gearkassen så kort som overhovedet muligt

...Weissman er brugt da de havde et godt sammenarbejde med McLaren i F1 (det internationale formel 1 mesterskab ..) (Weissman er desuden kendt for en ret interessant F1 gearkasse konfiguration med intern aksial skifte mekanisme og deres Weissman spær

Syntes at erindre at Ricardo også var inde over dengang... de står i hverfald bag Bugatti Veyron's gearkasse ...

: 10 feb 2012, 07:49
af m power
Vi skruer lidt i golf 2, den går 200kmt i 3gear, har ikke lige testet hvad den kan i 1 gear :D